Siirry sisältöön
Case 05.04.2018

Se helpompi tapa sosiaalisen median hyödyntämiseen

Helsinkiläinen startup Hookle on löytänyt markkinaraon some-sovellukselleen ja päässyt yhteistyöhön Googlen kanssa.
Lisätietoja
Tero Seppälä

Toimitusjohtaja
Hookle
p. +358 40 758 6819
tero.seppala (at) hookle.net
www.hookle.net/

Vuonna 2017 perustetun Hooklen liikeideana on helppokäyttöinen ja älykäs mobiilisovellus, jolla erityisesti yrittäjät ja pienet yritykset pääsevät hyödyntämään sosiaalista mediaa liiketoiminnassa.

"Kohderyhmällemme voi olla hyvinkin korkea kynnys ylipäätään liittyä sosiaaliseen mediaan, saati hallita sitä, oppia mestariksi ja tehdä johtopäätöksiä yrityksen kehittämisestä. Emme pyri tarjoamaan kaiken kattavaa ratkaisua, kuten esimerkiksi toimialan jätit Hootsuite ja Tweetdeck. Niiden käyttöönotto ei ole asiaa tuntemattomalle välttämättä ihan simppeliä. Hooklen sovelluksella yrittäjä saa yrityksensä nopeasti sosiaaliseen mediaan ja voi hallita kokonaisuutta helposti yhden työkalun kautta. Algoritmit laskevat, miten jokainen postaus leviää käyttäjän ja hänen verkostonsa kautta. Käyttäjä näkee 0-100 asteikolla numeron, joka kertoo toimiiko postaus vai ei. Mitä enemmän jakoja, sitä suurempi numero", kertoo toimitusjohtaja Tero Seppälä.

Itsensä Googlen kanssa Hookle pääsi yhteistyöhön sovelluskehityksen kautta.

"Vertailimme mobiilisovellusten kehitysteknologioita, joilla voisimme kehittää oman ratkaisumme nopeasti ja kustannustehokkaasti. Törmäsimme Googlen uuteen teknologiaan, Flutteriin. Itse teknologia vaikutti lupaavalta ja ymmärsimme, että early adapterina voisimme samalla rakentaa tästä strategisen yhteistyön Googlen kanssa. Otimme suoraan yhteyttä Googlen Piilaakson kontakteihimme. Parissa viikossa olimmekin jo videoneuvottelussa, jossa sovimme yhteistyöstä. Tammikuussa matkasimme Piilaaksoon Googlen DartConf-tapahtumaan, jossa lanseerasimme beta-version Hooklesta yhdessä heidän kanssaan."

Googlen showcase Suomesta

Seppälä kertoo Business Finlandin Tempo-rahoituksen olleen keskeisessä osassa Hooklen toiminnassa. Yritys on pystynyt kehittämään liiketoimintaa ja tuotteen prototyyppiä, kartoittamaan asiakastarvetta sekä panostamaan kansainvälistymiseen.

"Seuraava askel on viedä sijoituskierros maaliin. Sen avulla voidaan kasvattaa ja kansainvälistää yritystä isommalla kulmakertoimella. Tuotteen näkökulmasta seuraava siirto on toukokuun alussa Googlen I/O-konferenssi, jossa Hooklen sovellus on Googlen maailmanlaajuisena showcasena. Pitkän aikavälin tavoitteenamme on mullistaa kenttää, jolla yrittäjät ja pienet yritykset hallinnoivat sosiaalista mediaa. Uskomme, että Hooklella on erinomaiset ainekset olla miljardibisnes tulevaisuudessa."

Kuva: Hookle