Vientipakkauskoulutus
26/11
Helsinki 09:00-16:00

Vientipakkauskoulutus

Auditorio, Itämerenkatu 11-13

REKISTERÖIDY

Lisätiedot:

Hanna-Kaisa Erkkilä

Program Coordinator, Food from Finland

hanna-kaisa.erkkila(a)businessfinland.fi

Mitä tuotteesi pakkaus ja brändi kertoo, minkälaista viestiä se välittää tuotteestasi? Tukeeko se tuotteesi pääsyä kansainvälisiin valikoimiin ja erottautumaan siellä?

Näitä kysymyksiä ja paljon muuta aiheeseen liittyvää käsitellään  Food from Finlandin järjestämässä elintarvikeyritysten pakkaus- ja brändäyskoulutuksessa.  Kouluttajana toimii pitkän uran kansainvälisen muotoilun ja pakkausten parissa tehnyt Renne Angelvuo. Lisäksi kuulemme Goodion ja Nord-T-yrityksen inspiroivat tarinat. Lue lisää ohjelmasta alta – tervetuloa mukaan!

Koulutus järjestetään kaksiosaisena: maanantaina 26.11. on kaikille avoin seminaari ja maanantaina 17.12. henkilökohtaiset tapaamisajat kahdeksalle yritykselle. Voit siis osallistua myös vain ensimmäiseen koulutukseen, toiseen osaan valitaan yritykset ensimmäisen koulutuspäivän tehtävien jälkeen.

Koulutuksen ensimmäinen osa järjestetään maanantaina 26. marraskuuta 08:30-16:00 osoitteessa Itämerenkatu 11-13.

Ilmoittautuminen päättyy keskiviikkona 21.11.

OHJELMA

08:30 Rekisteröityminen ja kahvi

9:00 - 9:30 Mistä ne vahvuudet pakkauksiin löytyvät? Katsaus suomalaiseen designiin ja pakkaussuunnitteluun

9:30 - 11:00 Good design is good strategy

  • CASE: “Amerikan LONG DRINK” - Pienellä brändillä ISO visio.
  • CASE: Mitä kuuluu SAGA Cooking & Baking Papers’ille? Ison brändin tarina.
  • CASE: L’Omena, Cummallinen Calvados
  • CASE: Goodio: Taru Pilvi, Chief Development Officer
  • CASE: Nord-T: Nina Rantala, Co-Founder

11:00 - 12:00 omakustanteinen lounas

12:00 - 15:00 Mitä ihmettä se kohdemaan kuluttaja miettii? - Kuluttajalähtöisen pakkaussuunnittelun mahdollisuudet

Menetkö Saksaan ja Amerikkaan? Entä Japaniin, Koreaan, vai Lähi-Itään?

  • Poimintoja kohdemarkkinoiden kilpailutilanteesta, kuluttajien asennemaailmasta ja odotuksista
  • Miten vastaisin kohdemaan kuluttajien odotuksiin?
  • Mitä kertoisin heille tuotteestani?
  • Mistä eväistä tuotteen tarina veistetään ja miten se viestitään?
  • Miten erotutaan kovassa kansainvälisessä kilpailussa?
  • CASE: USA, Thuong Tan, Senior Advisor, Business Finland - Amerikan ruokatrendit ja kiinnostavimmat case-esimerkit ruokabisneksessä.

15:00 - 16:00 Kivat kotitehtävät koulutuksen toiseen osaan hakeville yrityksille