Tanska on tekstiili- ja muotibisneksen pikku jättiläinen: muotialan yritysten liikevaihto on kymmenkertainen Suomeen verrattuna. Vastuullisuus on Tanskassa kova sana ja brändit pyrkivät erottautumaan niin design kuin laaja-alainen vastuullisuus valttikortteinaan.
Vaikka maantieteellisesti Tanska onkin lähes naapurissa, saattaa kaupankäynti tanskalaisten kanssa yllättää suomalaiset. Tanskalaiset ovat todellinen kauppakansa ja pienessä maassa hyvät suhteet ovat tärkeitä – virheisiin ei ole varaa, mutta toisaalta hyvä myös maine leviää nopeasti. Tanskalaisen kulttuurin ja liike-elämän toimintatapojen ymmärrystä tarvitaan niin kiven alla olevien ensimmäisten myyntitapaamisten sopimiseen kuin kaikille osapuolille antoisan suhteen luomiseen.
Mitä paremmin tunnet kohdemarkkinasi ja sen erot Suomeen verrattuna, sitä parempi mahdollisuus yritykselläsi on menestyä. Tervetuloa Bio & Circular Finland -ohjelman järjestämään etä-workshopiin, jossa vastataan muun muassa seuraaviin kysymyksiin:
Keskustelua johtaa Sissi Silván, joka on asunut Tanskassa 10 vuotta ja tuntee sen muotimarkkinat läpikotaisin. Kohteliaan ulkokuorensa tapana tanskalaiset ovat usein kriittisiä ja tarkkoja ajankäytöstään – siksi hiottu ja terävä esitys on tärkeä.
Tilaisuuteen mahtuu mukaan 30 osallistujaa.