Kaupan ala muuttuu juuri nyt ennen näkemättömällä vauhdilla. Kuluttajien digitalisaatio luo uusia odotustarpeita joka päivä, korona kiihdytti verkkokauppaa ja globaali D2C-markkina on lähempänä kuin koskaan. Tähän myllerrykseen porautuu Experience Commerce Finland -ohjelman syksyn toinen valmennuspäivä teemalla: Tulevaisuuden kauppa.
Luvassa on mm. tunnuslukuja ja uusia mahdollisuuksia markkinasta pandemian jälkeen, syväymmärrystä keinoälyn ja algoritmien hyödyntämisestä kaupan alla, oppia agile eComista – eli miten kehittää digitaalista kauppaa ketterästi, haastekeskustelu Amazonin ja Shopifyn maailmanvalloituksesta sekä totta kai kiinnostavia kauppiastarinoita. Mm. Helsingön uniikki konsepti, jossa Ikean tarjoaman infran päälle luodaan oma, brändi- ja asiakasvetoinen, monikanavainen liiketoimintamalli. Lisäksi puhetta riittää kaupan globaaleista trendeistä, kuten live commercesta, muuttuvasta mainosmarkkinasta sekä bongataan mielenkiintoisia caseja maailmalta.
Agenda
09.00 Tervetuloa // Experience Commerce -tiimi
09.05 Retail in Transition: Capitalising on Future E-Commerce Opportunities
- Han Hu, Senior Analyst, Euromonitor International
10.00 Pieni pala tulevaisuutta - trendi 1
10.05 Kestävää kasvua, parempaa asiakaskokemusta, älykkäämpää päätöksentekoa ja tehokkuutta - strategisia suuntia kaupan alalle tekoäly- ja datakehityksen aallonharjalta,
- Jarno Kartela, Global Head of AI Advisory, Thoughtworks
11.00 Pieni pala tulevaisuutta - trendi 2
11.05 Agile eCommmerce – miten kehittää digitaalista kauppaa ketterästi?
- verkkokaupan asiantuntijat: Nicolas Fogelholm ja Mika Niemi
11.45 Lounastauko
12.45 Pieni pala tulevaisuutta - trendi 3
12.50 Brändi, ostopolku ja asiakaskokemus konseptin ytimenä,
- Sebastian Schauman, toimitusjohtaja, A.S. Helsingö
13.30 Pieni pala tulevaisuutta - trendi 4
13.35 Viisi kiinnostavaa kaupan konseptia maailmalta,
- Leevi Parsama, program partner, Experience Commerce
14.05 Pieni pala tulevaisuutta - trendi 5
14.10 Kanavastrategia: ”Giants Battle” – Amazon vs. Shopify,
- Miika Malinen, CCO, Woolman ja Markus Varsikko, toimitusjohtaja, Dash Retail
15.00 Tilaisuus päättyy
Tervetuloa mukaan!
Experience Commerce Finland -tiimi