Siirry sisältöön

Tällä hetkellä 61 prosenttia globaalista kuluttajille suunnatusta -verkkokaupasta tapahtuu verkon markkinapaikoissa. Markkinapaikkoja on maailmanlaajuisesti satoja ja niiden myynti kasvaa nopeammin kuin muiden online-kanavien tai kivijalkamyymälöiden. Ne tarjoavat suomalaisille yrityksille uuden kanavan kansainvälistymiseen. Voit lukea lisää markkinapaikkojen merkkittävyydestä Busines Finlandin teettämästä Global Marketplace -selvityksestä tästä! 

Saksassa verkkokaupan myynti kasvoi vuonna 2019 9 %:lla ja ylitti 60 mrd euroa. Elintarvikkeiden ja juomien verkkokauppa kasvoi 13 %:lla ja oli arvoltaan 1.85 mrd euroa. Elintarvikkeiden ja juomien verkkokaupan odotetaan kasvavan yli 10 % vuosivauhdilla. Amazon.de on saksalaisen online-kuluttajan ehdoton ykkösvalinta ja se on nostanut merkitystään myös päivittäistavarakaupassa.

Webinaarissa tulet kuulemaan enemmän Amazon.de markkinapaikan mahdollisuuksista. Tilaisuutta tulee vetämään Digital Commerce Specialist Leevi Parsama.

 

Webinaarin ohjelma:

Intro Saksan elintarvikemarkkinoihin sekä Amazonin rooliin, Lili Lehtovuori, Business Finland

Elintarvike kategoria Saksan Amazon markkinallaPasi Bruun, Retime Oy 

Yrityscase: Bonne, Matti Väänänen, Bonne Juomat Oy 

Mitä suomalaisten pitäisi tietää verkon markkinapaikoista – Erityisesti Amazonissa menestymisestä, Markus Varsikko, Dash Retail Consulting Oy 

Yrityscase: Millä reseptillä ruotsalainen elintarvikeyritys meni ja menestyi Amazonissa?, Markus Varsikko Dash Retail Consulting Oy

Yrityscase: Onnistuminen virheiden kautta, Jaakko Tikkanen, Delipap Oy 

 

Puhujat

Leevi Parsama, Digital Commerce Specialist 

Leevi Parsama on digitaalisen kaupan asiantuntija, joka tunnetaan kotimaisen verkkokaupan vahvana vaikuttajana. Leevi on uransa aikana tavannut henkilökohtaisesti yli 500 suomalaista verkkokauppaa sekä tutustunut digitalisen kaupan toimijoihin eri puolilla maailmaa. Hän on toiminut itse globaalisti myyvän yrityksen verkkokauppiaana, jonka aikana hän kolminkertaisti kasvun kolmessa vuodessa. Leevi on laatinut digitaalisen kaupan strategioita suomalaisille brändeille sekä hän toimii johtoryhmien ja hallitusten sparraajana.

Pasi Bruun, Retime Oy

Pohjoismaiden ensimmäisen Amazon palvelutoimiston Retime Oy:n liiketoimintajohtaja Pasi Bruun avaa webinaarissa Amazonin ja Saksan eCommerce markkinan tilannetta ja kertoo pääasiat jotka tulee ottaa huomioon, kun harkitaan Amazon markkinapaikalla myyntiä. Retime Oy:llä on yli 30 asiakasta ja syvä kokemus myös elintarvike kategorian jalkauttamisesta Saksan markkinalle. Pasi Bruunin 20 vuoden kokemus digitaalisesta kaupankäynnistä ja markkinoinnista avartaa osallistujien näkemystä Amazon markkinan mahdollisuuksista.

Markus Varsikko, Dash Retail Consulting Oy

Markus Varsikko on yksi internetin kaupallisen hyödyntämisen uranuurtajia Suomessa. Yli 20-vuotisen uransa aikana hän on auttanut satoja yrityksiä, Suomessa ja ulkomailla menestymään verkkokaupassa ja markkinapaikoilla. Viimeiset viisi vuotta hänen erityisfokuksenaan on ollut brändien menestyminen Amazonin markkinapaikoilla. Markus on myös kansainvälisesti varsin kysytty kommentaattori Amazonin pohjoismaiseen laajentumiseen liittyvissä kysymyksissä.

Matti Väänänen, Bonne Juomat Oy

Matti Väänänen MMM elintarvikealan asiantuntija, joka on työskennellyt pitkään elintarvikealan eri johtotehtävissä sekä ulkomaan kaupassa. Bonne Juomat Oy on Lohjalla 20 vuotta toiminut marja-, hedelmä- ja juurespohjaisia mehuja, nektareita, välipalajuomia sekä soseita valmistava ja markkinoiva yritys. "Me haastamme epäterveelliset elämäntavat ja teemme vain maittavia ja terveellisiä tuotteita, jotka saavat kuluttajan tuntemaan itsensä energiseksi ja Bonnelliseksi."

Jaakko Tikkanen, Delipap Oy 

Delipap on 40-vuotias suomalainen perheyritys joka kehittää ja valmistaa hyvinvointituotteita koko perheen tarpeeseen. Heidän pääbrändinsä ovat Muumi Baby -vaipat, Vuokkoset –kuukautissuojat ja Helmi -vanutuotteet. Delipap on Suomen ainoa kertakäyttöisten kuukautissuojien ja lastenvaippojen valmistaja. Heidän arvomaailmaansa kuuluu vahvasti ympäristövastuullisuus ja heidän tavoitteenaan on olla vastuullisten toimintatapojen edelläkävijä.