Siirry sisältöön

14/4

Webinaari 14.4.2021

Lappi ympärivuotiseksi outdoor-kohteeksi

Webinaari klo 13-15

Lisätietoja

Pipsa Liljedahl
pipsa.liljedahl (at) businessfinland.fi

Webinaarissa kuultiin tuloksia ja toimenpide-ehdotuksia Benchmark-tutkimuksesta, jolla on selvitetty Lapin mahdollisuuksia lumettoman ajan matkailun kehittämiseen.

Luontoaktiviteetit ja erityisesti maastopyöräily kauniin luonnon keskellä nähdään potentiaalisena vetovoimatekijänä, mutta yhtä tärkeänä nähdään kestävä kehitys ja paikallisen matkailuelinkeinon, päättäjien sekä väestön tiivis mukaan ottaminen alusta asti. Tutkimuksen tuloksena saadaan kattava ja konkreettinen ”tiekartta”, joka ohjaa tulevaisuuden suunnitelmia ja liiketoimintamalleja.

Tutkimuksen toteuttivat sveitsiläinen Allegra International AG ja suomalainen Klue Oy Visit Finlandin ohjauksessa.

Tapahtuman kielenä on englanti. 

Aineistot

Claude Balsigerin esitys (pdf)

Darco Cazinin esitys (pdf)

Tallenne

Jos tarvitset tallenteesta saavutettavuusdirektiiviin nojaten tekstitetyn version, otathan yhteyttä Business Finlandiin verkkosivujemme kautta.

Ohjelma

  • Overview of the project: why and how it was executed?
  • Why Finnish Lapland is in a pole position
    • USP wilderness and existing tourism knowhow & infrastructure 
  • Benchmarks – International Best
    • How were they chosen and how do they compare?
  • Benchmark Sölden "a ski town now booms in summer"
    • What did they do, how did they do it?
    • What makes them successful?
    • What’s their return on investment?
  • Benchmark Graubünden
    • "a region works together to become #1"
  • Benchmark Rychlebske
    • "a small community now has 15 full time trail workers"
  • Key findings – "either the community or systematic approach"
  • Business Model Canvas
  • Action plan and next steps
  • Most notable insights for Business Finland
  • CTA – Call to action
    • Study trip, systematic approach, local business models
    • Expert comments