Uutinen 16.08.2019

Saksalaisten matkustustutkimuksen tulokset julkaistu

ReiseAnalyse 2019 on tunnetuin saksalaisten lomamatkustusta tutkiva haastattelututkimus. Visit Finlandin tilaama raportti antaa hyvän kokonaiskuvan Suomen markkina-asemasta ja potentiaalista Saksan markkinoilla.

ReiseAnalyse 2019 on tunnetuin saksalaisten lomamatkustusta tutkiva haastattelututkimus. Tutkimus toteutetaan joka vuosi, ja se kokoaa yhteen maassa asuvien saksalaisten ja saksan kieltä puhuvien lomamatkustajien haastattelutulokset asenteista, motivaatioista ja kiinnostuksen kohteista lomamatkan suunnittelussa. Analyysit on toteutettu 5 päivää tai enemmän kestävistä lomamatkoista sekä lyhyemmistä, 2-4 päivän pituisista minilomista.

Visit Finlandin tilaama ReiseAnalyse-raportti antaa hyvän kokonaiskuvan Suomen markkinapositiosta ja potentiaalista Saksan markkinoilla. Raportti antaa perusteellisen kokonaiskuvan Saksan markkinan volyymista, potentiaalista, rakenteesta, asenteista ja kehityksestä. Lisäksi tutkimus selvittää saksalaisten kiinnostusta, motivaatioita ja aiempaa kokemusta matkustamisesta pohjoisen Euroopan kohteisiin. Tuloksia voidaan hyödyntää muun muassa strategisessa markkinointisuunnittelussa, tuotekehityksessä ja viestinnässä.


Tutkimus on toteutettu vuodesta 1970 alkaen, ja vuodesta 2007 saakka kasvotusten tehtyjen haastatteluiden lisäksi kysely on toteutettu myös sähköisesti kaksi kertaa vuodessa.

Edellisen kerran Visit Finland tilasi vastaavan raportin vuonna 2016. Vuoden 2019 raportissa pureudutaan peruskysymysten lisäksi uutuutena myös luontomatkailuun Suomessa sekä saksalaisten kuluttajien näkökulmaan kestävästä matkailusta.

Tutkimuksen tulokset voi lukea täältä.