Siirry sisältöön
Uutinen 25.04.2019

FCB:n kongressitutkimus uudistuu

Finland Convention Bureau on tutkinut ja seurannut kansainvälisten kongressien osallistujien kokemuksia Suomessa järjestetyistä kongresseista sekä Suomesta kongressimaana kolmen vuoden välein vuodesta 1986 lähtien. Kongressitutkimuksessa selvitetään paitsi kongressidelegaattien kokemuksia kongressikaupungeista ja palveluista, myös kongressimatkailun taloudellista vaikuttavuutta Suomessa. Kongressidelegaattitutkimus toteutetaan tänä vuonna aivan uudella tavalla.

Aiemmin kongressivieraille suunnattu kysymyslomake on jaettu valittujen kongressimateriaalin mukana tai tapahtumaan rekisteröinnin yhteydessä, mutta uusi tutkimus tehdään digitaalisesti ja kysely voidaan jakaa mahdollisuuksien mukaan kaikille yliopistokaupungeissa järjestettävien kongressien osallistujille kootusti tapahtuman järjestäjän kautta. Näin tietoa pystytään keräämään ympärivuotisesti ja huomattavasti laajemmin kuin aiemmin. Tietoa voidaan myös analysoida ja hyödyntää nopeammin ja kongressien järjestäjät saavat omaa tapahtumaansa koskevat tiedot huomattavasti nopeammin, mikä varmasti osaltaan kannustaa järjestäjiä jakamaan kyselyä osallistujille. Kyselystä saatua tietoa voidaan jatkossa soveltaa kaupunkikohtaisesti, kongressikohtaisesti ja sesongeittain. Tutkimuksesta on tulossa jokavuotinen työkalu ja se lanseerataan pian alkavan kongressisesongin kynnyksellä.

Finland Convention Bureaun vastuulla on Suomen markkinointi kansainvälisten järjestökongressien ja yritystapahtumien kohteena. Ines Antti-Poika vastaa FCB:ssä ensisijaisesti järjestökongresseista sekä edustaa Suomea alan kansainvälisillä foorumeilla. Ineksen rinnalla yritystapahtumien ja kannustematkojen markkinoinnista vastaa Nina Hildén. Ninan vastuualueelle kuuluvat myös FCB:n kansainvälisten myyntitapahtumien, kuten messujen ja workshopien, sekä tutustumisvierailujen koordinointi. Susanne Heikkinen vastaa järjestökongressien tilastoinnista sekä alan tutkimuksesta; Kirsi Suni vahvistaa tiimiä kartoittamalla uusia, potentiaalisia kongressiliidejä. FCB:n digitaalista markkinointia ja viestintää hoitaa Sara Terho ja kotimaan viestinnässä tukena on Heli Hemgård.

Finland Convention Bureaun kotisivut