Siirry sisältöön
Uutinen 10.06.2019

Suomen kesä myydään nyt!

Kuva: Julia Kivelä

Miten Suomen matkailua myydään ulkomaisille ostajille? Tampere täyttyy kansainvälisistä matkanjärjestäjistä tällä viikolla, kun Suomen suurin matkailualan myyntitapahtuma Midnight Sun Workshop valtaa katukuvan. Yli 160 kansainvälistä matkailualan ostajaa 13 eri maasta saapuu kesäiseen Suomeen valmiina solmimaan sopimuksia matkailuyritysten kanssa ja tutustumaan Suomen tarjontaan.

Ensimmäistä kertaa järjestettävä, Visit Finlandin, Visit Tampereen ja Finnairin suurtapahtuma, Midnight Sun Workshop järjestetään 11.-12.6.2019 Tampereella. Tapahtumaan osallistuu yli 160 ulkomaista matkanjärjestäjää sekä kotimaisia matkailualan palveluntarjoajia joka puolelta Suomea, pääkaupunkista Lappiin ja rannikolta Järvi-Suomeen.

Midnight Sun Workshopissa myydään Suomea houkuttelevana kesäkohteena unohtamatta Suomen monipuolista talvitarjontaa. Myyntitapaamisten ohella uIkomaisille ostajille järjestetään vierailuja, joiden aikana heillä on ainutlaatuinen mahdollisuus tutustua suomalaisiin matkailukohteisiin paikan päällä. Ennalta sovituissa tapaamisissa käydään yli 1500 myyntineuvottelua.

- Kyse on puhtaasti myyntitilaisuudesta. Matkailutuotteet ja palvelut ovat nyt esillä ja kauppaa käydään tosissaan yli 80 suomalaisen myyjän voimin, sanoo Business Finlandin Visit Finland yksikön tuotekehitysjohtaja Kristiina Hietasaari.

Party Like a Finn

Workshopin päättää jo kansainväliseksi klassikoksi muodostunut Visit Finlandin ”Party Like a Finn” –juhla. Ensimmäiset Party Like a Finn -juhlat järjestettiiin vuonna 2017 Saksan Berliinissä ja niitä on sen jälkeen järjestetty useita eri puolilla maailmaa. Tällä kertaa ulkomaalaiset vieraat pääsevät tutustumaan suomalaisiin juhannustansseihin ja valoisassa kesäillassa järjestettävissä juhlissa tanssitaan mm. letkajenkkaa.

Matkailu kasvaa nopeasti

Matkailusta on tullut yksi Suomen palveluviennin tukipilareita. Suomen matkailuvienti on arvoltaan 4,6 miljardia euroa. Matkailuvienti on kolmanneksi suurin palveluviennin ala. Matkailuviennin kasvu on viime vuosina ollut selvästi muuta palveluvientiä nopeampaa.

- Olemme iloisia, että Suomi kiinnostaa ja saimme tänne yli 160 kansainvälistä ostajaa. Tämän tyyppiset tilaisuudet ovat osa Visit Finlandin kaupallista strategiaa, joka tähtää matkailuviennin voimakkaaseen kasvuun. Tällä luodaan koko Suomeen työpaikkoja ja hyvinvointia, jatkaa Visit Finlandin myyntijohtaja Mervi Toivonen.

 

www.midnightsunevent.fi

 

Lisätietoja medialle:

Heli Hemgård, Communications Manager; Visit Finland | Business Finland
heli.hemgard (at) businessfinland.fi 040 901 5219

Mervi Toivonen, Director, Head of Global Sales Promotion; Visit Finland | Business Finland
mervi.toivonen (at) businessfinland.fi 050 554 5050

Kristiina Hietasaari, Director, Head of Product and Content; Visit Finland | Business Finland
Kristiina.hietasaari (at) businessfinland.fi 040 778 8918