Siirry sisältöön
Uutinen 14.08.2019

Visit Finlandin markkinoinnin uusi työkalu – Adara Impact

Visit Finlandin markkinoinnin uusi työkalu Adara Impact mahdollistaa markkinointitoimenpiteiden ja Visitfinland.com -sivukävijöiden konversion seuraamisen.

Adaran työkalun avulla näemme milloin potentiaalinen asiakas ostaa matkansa ja mihin hintaan eli opimme paljon kuluttajakäyttäytymisestä ja asiakaspolusta eri markkinoilla. Tavoitteena on kohdentaa ja optimoida markkinointia entistäkin tarkemmin ja todentaa tehtyjen toimenpiteiden kannattavuus. Adaran pikselit seuraavat matkailijaa ostopolun eri vaiheissa ja voimme seurata kun haut muuttuvat myynniksi eri digitaalisissa ostokanavissa. Adaralla on yhteistyötä isoimpien OTA (Online Travel Agency) kanavien, lukuisien lentoyhtiöiden ja hotelliketjujen kanssa. Lisäksi heidän algoritminsa ennustaa toteutuneen kaupan, myös niiltä osin missä he eivät saa suoraa tietoa myyntikanavilta.   

Työkalu on nyt Visit Finlandin testikäytössä vuoden ajan.

- On todella mielenkiintoista viimein nähdä konkreettisesti miten markkinointitoimenpiteemme toimivat ja sivuillamme käyvä yleisö jatkaa matkan ostopolkua ja missä vaiheessa haaveilijoista tulee matkailijoita. Uusi työkalu myös todentaa markkinointityömme rahallista merkitystä. Tutustumme työkalun käyttöön parhaillaan ja jatkossa jaamme relevanttia tietoa alalle kanavissamme, Visit Finlandin markkinointijohtaja Heli Jimenez kommentoi.