Siirry sisältöön
Uutinen 10.12.2020

Visit Finlandin Neighbour in the North -museokampanjasta Venäjällä tuli suuri menestys

Kuva: Sanna Mander

Venäläiset ovat tunnetusti kulttuurin ystäviä ja suurkuluttajia – mutta miten saada itänaapurin asukkaat tutustumaan Suomen kulttuuritarjontaan tilanteessa, jossa raja on kiinni ja fyysinen käynti Suomessa mahdoton? Visit Finland on tarjonnut suurelle venäläisyleisölle ratkaisun – suomalaisten museoiden virtuaalikierrosten muodossa.

Kampanjan ensimmäinen osuus käynnistyi johtavassa venäläisessä sosiaalisessa mediassa ”Odnoklassniki.ru” alkukesästä 2020 yhdeksän museon voimin ja sai еrittäin lämpimän vastaanoton Venäjällä sekä videoiden katselumäärien että mediaosumien muodossa.

Kampanjan toinen osuus alkoi marraskuun lopussa ja päättyi maanantaina 7.12.2020. Seitsemän uutta museovideota sisältäneen osuuden suosio oli vielä suurempi. Tällä kertaa mukana oli myös toinen Venäjän some-jätti – ”VKontakte.ru”.  

Kokonaisuudessa Neighbour in the North -kampanjassa mukana olleet 16 museota ympäri Suomea ovat saaneet yli 6 103 000 katselua, jonka ohella kampanjan PR työ on tuottanut 51 mediaosumaa johtavissa venäläisissä medioissa, joiden mainosarvo yhteensä on yli 82 000 euroa.  

Visit Finland kiittää kaikkia kampanjassa mukana olleita kumppaneita Suomessa ja Venäjällä, ja etenkin suomalaisia museoita huikeista videoista!  

Katso Vkontakten toisen sesongin videot.

Katso OK.ru kaikki videot.

Lue uutinen kampanjan ensimmäisestä osasta.