Visit Finland on lanseerannut uuden loppukuluttajille suunnatun kampanjansa ”Finde zu dir” (Löydä itsesi) Saksan markkinalla. Matkailijat löytävät kampanjasivustolta inspiraatiota matkustaa Suomeen sekä kestäviä matkapaketteja.
Viimeisen kahden vuoden aikana maailma on muuttunut merkittävästi ja pandemia on kääntänyt monien arjen ylösalaisin. Tämä tarjoaa mahdollisuuden suuntautua uudelleen, löytää arvonsa ja uuden tasapainon elämässä. Toteutuakseen tämä vaatii rauhaa, uusia vaikutelmia ja aikaa. Kaiken tämän matkailijat löytävät Suomesta.
Visit Finland käynnisti toukokuussa Saksan markkinalla uuden loppukuluttajakampanjansa "Finde zu dir" (Löydä itsesi). Se tarjoaa matkailijoille inspiraatiota ja kestäviä valmismatkapaketteja seuraavan Suomen matkan suunnittelua varten. Kampanjasivusto esittelee touko-heinäkuun ajan Suomi-matkoja kolmessa eri kategoriassa: mökkiloma, kiertomatka ja ulkoilma-aktiviteetit. Kymmenen saksalaista matkanjärjestäjää on paketoinut yhteensä 12 kestävää matkaa, jotka kestävät vähintään viisi yötä. Matkojen pääpaino on aidoissa kokemuksissa, joten matkojen kehittämisessä on suosittu pienempiä majapaikkoja sekä paikallisten ylläpitämiä ravintoloita ja vierailukohteita.
Luonnolla on suuri merkitys matkanjärjestäjien tarjonnassa. Matkailijat voivat tutustua suomalaisen järvimaiseman kauneuteen mm. patikoiden, pyöräillen ja meloen. Saunan ja mökissä yöpymisen kautta he pääsevät kokemaan aitoa suomalaista kesänviettoa. Seikkailunhaluisimmat voivat tutustua Karjalan erämaahan "metsän kuninkaan" karhun jäljillä pohjoisen yöttömässä yössä.
– Kampanja toteuttaa Visit Finlandin strategista tavoitetta kehittää Suomesta kestävä matkakohde ja tehdä kestävyydestä matkailualan uusi normi. Mukaan valikoituneet matkanjärjestäjät pisteytettiin mm. sen perusteella onko matka mahdollista toteuttaa ilman lentoa, voiko lentopäästöjä kompensoida, osallistuuko matkan toteutukseen Sustainable Travel Finland -sertifioituja tai muun kestävyysmerkin saaneita yrityksiä ja suositaanko kohteessa ympäristöystävällisiä kulkuneuvoja kuten junaa tai polkupyörää, Saksan markkinan asiantuntija Jyrki Oksanen Visit Finlandilta kertoo.
Osallistuvat matkanjärjestäjät pystyivät lisäksi arvioituttamaan matkojensa kestävyyden kestävään matkailuun erikoistuneen Forum Anders Reisenin luotsaamassa pilottihankkeessa "Green Tourism – Assessing the Sustainability of Travel Chains". Forum Anders Reisen -yhdistykseen kuuluu yli 100 erikoistunutta matkanjärjestäjää, jotka ovat sitoutuneet edistämään kestävää matkailua.
Vuonna 2021 Visit Finland yhdisti menestyksekkäästi "Finnland – Das Weite finden" -kampanjassa ensimmäistä kertaa brändikampanjan ja matkanjärjestäjien varattavissa olevat tuotteet. Kampanja tavoitti 5,6 miljoonaa saksalaista ja ohjasi lähes 50 000 kävijää kampanjaan osallistuneiden matkanjärjestäjien verkkosivuille. Uusi "Finde zu dir" -kampanja perustuu samaan konseptiin ja tarjoaa matkanjärjestäjille mahdollisuuden markkinoida kestävää Suomi-tuotantoaan. Kyseessä on ensimmäinen uudistetulla visitfinland.com-sivustolla toteutettu kampanja.