Tiedote 19.04.2012

Finpro ry:n taloudelliset ja operatiiviset tulokset 2011 vahvistettiin yhdistyksen kevätkokouksessa 18.4.2012.

Finpron vaikuttava vuosi 2011

"Yritysten kiinnostus kansainvälistymistä kohtaa lisääntyi edelleen ja näkyi selvästi Finpron toiminnassa vuonna 2011. Lähimarkkinoiden merkitys kasvoi ja yhä useampi yritys suuntasi katseensa myös kehittyviin maihin. Näillä alueilla me laajensimme omaa vientikeskusverkostoamme ja kehitimme yhteistyömalleja, joiden avulla pystymme palvelemaan yrityksiä entistä kattavammin.

Globalisaation ja elinkeinoelämän rakennemuutoksen myötä pk-sektorin viennin lisäämisen merkitys vain kasvaa. Kansainvälistymistä aloittavista yrityksistä peräti 90 prosenttia kaipaa apua toiminnan käynnistämiseen. Me olemme vuosittain jo yli tuhannen yrityksen kumppani kansainvälistymisessä. Pk-yritysten osuus tästä oli viime vuonna 75 prosenttia. Jatkamme toimintamme kehittämistä edelleen juuri pk-sektorin tarpeisiin, Suomen ja suomalaisyritysten hyväksi." kertoo toimitusjohtaja Kari Häyrinen juuri julkistetussa vuosijulkaisussa.

Finpron vuosi vartissa - tärkeimmät luvut ja uutiset löytyvät vuosijulkaisusta http://www.finpro.fi/toimintakertomus

· Finpron verkosto on 67 toimistoa lähes 50  eri maassa
· Finpron konsultit hoitivat 1658 toimeksiantoa vuonna 2011
· suomalaisten yritysten kansainvälistymisen menestystarinoita