Tiedote 24.01.2018

Hongkongilainen Paladin perustaa jälleen uuden yrityksen Suomeen

Hong Kongissa pörssilistattu holding-yhtiö Paladin Ltd (HKEX 495) on perustanut jo kolmannen teknologiayrityksensä Suomeen. DynimLabs-nimeä kantava yritys seuraa aiemmin vuonna 2017 toimintansa aloittaneita Kindhelmia ja Pexraytechia.

Paladin investoi lisää Suomeen. Suomalaisesta tuotekehitys- ja tutkimusosaamisesta vakuuttunut hongkongilaisyritys rekrytoi jo työntekijöitä Oulussa toimintansa aloittaneeseen DynimLabsiin, jonka liiketoiminta keskittyy kameramoduulien tuotekehitykseen.

Yritys rekrytoi noin kymmenen henkeä seuraavan vuoden aikana ja työllistää välillisesti moninkertaisen määrän ekosysteemissä toimivien kumppaniyritysten asiantuntijoita.

”Suomesta löytyy sekä taitavia työntekijöitä että partnereita. Oululainen ekosysteemi kestää minkä tahansa vertailun. Koko prosessin ajan olemme saaneet erinomaista tukea Business Finlandilta ja BusinessOululta”, sanoo Paladinin toimitusjohtaja James Oung.

”Paladin on vakuuttunut ennen kaikkea suomalaisesta soveltavasta tutkimus- ja tuotekehitysekosysteemistä, jota he hyödyntävät tuotekehityksessä. Kolmannen yrityksen avaaminen alleviivaa Paladinin tyytyväisyyttä suomalaiseen osaamiseen ja Suomeen investointikohteena. On hienoa, että meillä on tarjota kilpailukykyiset puitteet, joiden avulla kansainväliset yritykset voivat kasvaa ja toteuttaa unelmiaan”, sanoo Business Finlandin alaisen Invest in Finlandin Senior Advisor Markku Lehikoinen.

”Oululainen videoanalyysi- ja kameratutkimus sekä alueen vuosikymmenten osaaminen vaativien päätelaitteiden suunnittelussa vakuutti Paladininkin sijoittumaan Ouluun. Alueen heterogeeninen tuotekehitysyritysten joukko rikastuu entisestään ja uskomme alueen tarjoavan erinomaisen alustan Paladinille,” toteaa BusinessOulun ICT-toimialan asiakkuuspäällikkö Janne Mustonen.

Paladinille vahva paikallinen osaaminen on keskeistä, koska yritys integroi olemassa olevia teknologioita ja kehittää niihin uusia ominaisuuksia. Yksi Paladinin tavoitteista on ottaa aktiivisesti osaa suomalaiseen ja eurooppalaiseen t&k-yhteistyöhön.

Kesäkuussa 2017 Paladin kertoi perustaneensa paikannusteknologioihin erikoistuvan Kindhelmin ja röntgenlaitteiden tuotekehitykseen keskittyvän Pexraytechin Espooseen. Kolmannen yrityksen perustaminen tukee Paladinin tavoitetta tuottavasta ja kestävästä liiketoiminnasta, jonka avulla uudet yritykset kehittyvät alojensa johtaviksi toimijoiksi.