Tiedote 06.02.2020

Business Finland tarjoaa HIMSS-konferenssin yhteydessä aitoihin kohtaamisiin tähtäävän elämysopaspalvelun

Kuva: Aku Pöllänen

Business Finland on jatkojalostanut Visit Finlandin Rent a Finn -menestyskampanjan terveydenhuollon liikematkailijoiden iloksi. Rent a Finn @ HIMSS -verkostoitumistyökalu tarjoaa toukokuussa Suomeen saapuville terveydenhuollon päättäjille ja asiantuntijoille mahdollisuuden maistaa aitoa suomalaista elämäntyyliä. Suomalaisille palvelu tarjoaa tilaisuuden verkostoitua alan huippuammattilaisten kanssa.

Digitaalisen terveydenhuollon huippukonferenssi HIMSS & Health 2.0 European Conference tuo alan kiinnostavimmat innovaatiot, yritykset, asiantuntijat ja päättäjät Helsingin Messukeskukseen 26.–28.5.2020. Tapahtumaan odotetaan jopa 3 000 vierasta ja yli 200 puhujaa. HIMSS-järjestö valitsi Suomen järjestämispaikaksi jo toistamiseen, sillä Suomi on ollut digitaalisen terveydenhuollon edelläkävijä jo 1980-luvulta lähtien.

”Tapahtumaa varten on rakennettu verkostoitumistyökalu, jonka avulla haluamme luoda aitoja kohtaamisia ja yhteistyökumppanuuksia kongressiviikon aikana – ihmiseltä ihmiselle. Palvelu tarjoaa upean mahdollisuuden tavata ulkomaisia vieraita myös Messukeskuksen ulkopuolella ja saada vieraat viipymään Suomessa hieman pidempään – ja ennen kaikkea palaamaan Suomeen uudelleen”, Business Finlandin Visit Finland -yksikön johtaja Paavo Virkkunen sanoo.

Ilmoittautuminen oppaaksi käynnistynyt

Rent a Finn -verkostoitumispalveluun haetaan nyt Suomessa asuvia oppaita, jotka haluavat verkostoitua ja tarjota vapaa-ajan kokemuksia kansainvälisille vieraille. Konseptin odotetaan puhuttelevan erityisesti terveysalalla työskenteleviä suomalaisia, jotka voivat konferenssin aikaan verkostoitua kansainvälisten kollegoiden kanssa.

”Verkostot muodostuvat kohtaamalla, ja HIMSS & Health 2.0 -konferenssi on kohtaamisille loistava tilaisuus. Hetki rentouttavassa ympäristössä, tiiviin tapahtuman keskellä, tuo tilaa uusille oivalluksille”, perustelee oppaaksi ilmoittautunut Marleena Ruutiainen. Hän työskentelee Kuopio Health -innovaatioekosysteemin kehityspäällikkönä.

Kokemukset voivat olla lyhyitä, arkisiakin hetkiä. Vieraille ne ovat parhaillaan kuitenkin ainutlaatuisia ja merkityksellisiä kurkistusikkunoita aitoon suomalaiseen elämäntapaan: nuotiomakkaraa Nuuksiossa, aamulenkki Keskuspuistossa tai iltalöylyt Helsingin Löylyssä.

”Kansainvälisiä vieraita voi kiinnostaa myös tutustumiskäynti alan yritykseen, pistäytyminen paikallisessa terveyskeskuksessa tai muu alaan liittyvä kohde. Suomi on edelläkävijä monessa meille itsellemme arkisessa asiassa”, Business Finlandin Health and Wellbeing -teeman markkinointipäällikkö Siru Nori vinkkaa.

Kun palveluun on kertynyt joukko isäntiä, Business Finland alkaa markkinoida sivustoa ulkomaalaisille HIMSS & Health 2.0 -konferenssivieraille. Näin he voivat verkon kautta varata itselleen kokemuksen ja oman suomalaisen.

Oppaaksi voi ilmoittautua osoitteessa doerz.com/rentafinn.

Lisätietoja medialle

Siru Nori, Marketing Communications Manager
Health and Wellbeing | Business Finland
siru.nori (at) businessfinland.fi, +358 40 550 3087