Tiedote 25.05.2022

Somebody Feed Phil -sarja tuo Suomelle maukasta näkyvyyttä

Kuva: Somebody Feed Phil

Netflixin suositussa ”Somebody Feed Phil” matka- ja ruokasarjassa nähdään runsas kattaus suomalaista ruokakulttuuria sekä julkisuudesta tuttuja henkilöitä Sanna Marinista Jasper Pääkköseen. Sarjassa seurataan Phil Rosenthalia, joka matkustaa eri kaupunkeihin kokeilemaan paikallista ruokaa ja oppimaan eri kulttuureista. Sarjan uusin kausi Helsinki-jaksoineen saa ensi-iltansa Netflixissä keskiviikkona 25.5.2022.

Somebody Feed Philin viidennellä kaudella sarjan katsojat pääsevät näkemään, mikä tekee Helsingin ja koko Suomen ruokakulttuurista erityisen. Sarjan Helsinki-jaksossa esitellään herkullisen ruoan lisäksi myös suomalaista kulttuuria useiden julkisuudesta tunnettujen henkilöiden johdolla.

– Somebody Feed Phil -ohjelman päätyminen Suomeen ei ollut sattumaa, vaan Visit Finlandin pitkäjänteisen PR-työn tulosta. Teemme jatkuvasti töitä yhdessä PR-toimistoverkostomme kanssa, jotta saisimme houkuteltua merkittäviä matkailu- ja lifestyle-teemaisia TV-tuotantoja Suomeen kohdemarkkinoiltamme. Kun tarkastelemme vuositasolla työmme tuloksia, nousevat TV-ohjelmat saavuttamamme näkyvyyden osalta aina kärkeen, kertoo PR manager Sari Hey Visit Finlandilta.

Somebody Feed Philin Helsinki-jaksossa yhdysvaltalainen Phil Rosenthal seikkailee muun muassa Vanhassa kauppahallissa ja tapaa suomalais-amerikkalaisen näyttelijän Sara La Fountainin Cafe Regattassa, Töölön suositussa ulkoilmakahvilassa. Muita pysähdyksiä Philin Helsingin matkareitillä ovat Michelin-ravintola Finnjävel, suomalais-ranskalainen ravintola Savoy sekä B-Smokery, Teurastamon trendikkäällä teollisuusalueella sijaitseva amerikkalaistyylinen BBQ-ravintola.

Jakson aikana Phil myös vierailee Ravintola Löylyn saunassa näyttelijä Jasper Pääkkösen kanssa, matkustaa Lonnan saarelle pääministeri Sanna Marinin kanssa, etsii tuoreita raaka-aineita suomalaisen keittiömestarin Sami Tallbergin kanssa, hikoilee saunaveneellä ja kalastaa Käärmesaaren ulkoilusaarella.

Sarjan kuvaaminen Suomessa tuo merkittävää näkyvyyttä, sillä kansainvälisellä suoratoistopalvelulla on maailmanlaajuisesti yli 200 miljoonaa tilaajaa 190 maassa.

Lisätietoja medialle:

Sari Hey
PR & Media Manager
Visit Finland | Business Finland
sari.hey (at) businessfinland.fi 046 923 4745

Finland Promotion Services | Business Finland

heli.hemgard (at) businessfinland.fi 040 901 5219

Visit Finland vastaa valtakunnallisena matkailualan asiantuntijana ja aktiivisena toimijana ulkomailta Suomeen suuntautuva matkailun edistämisestä. Visit Finland tukee alan yrityksiä ja yritysryhmiä kansainvälisille markkinoille tarkoitettujen matkailupalvelujen kehittämisessä ja markkinoinnissa. Visit Finland on osa Business Finlandia www.visitfinland.fi / www.visitfinland.com

Business Finland on suomalainen julkinen toimija, joka tarjoaa innovaatiorahoitusta ja kansainvälistymispalveluita sekä edistää matkailua ja investointeja Suomeen. Organisaatiossa työskentelee noin 750 asiantuntijaa 40 toimipisteessä maailmalla ja 16 toimipaikassa Suomessa. Business Finland on osa Team Finland -verkostoa. www.businessfinland.fi