Kansainvälisty
ja kasva

Uusille markkinoille meno vaatii kasvuhalua, resursseja ja kovaa työtä

Kasva uusille markkinoille

Uusille markkinoille meno vaatii kasvuhalua, resursseja ja kovaa työtä. Sparraamme yritystänne löytämään kumppaneita, asiantuntijoita ja verkostoja ympäri maailmaa.

Uusille markkinoille suuntaavaa go to market -strategiaa tehdessä on tärkeää miettiä ja määritellä yrityksenne tavoitteita. Mitkä ovat kohdemarkkinat ja kohdeasiakkaat? Entä yrityksen arvolupaus asiakkaille? Mikä on se tuote, palvelu tai portfolio, jolla uudelle markkinalle mennään?

Lisäksi on pohdittava businessmallia, jakelukanavia ja logistiikkaa sekä tuotteiden rinnalle tarvittavia palveluja ja markkinointia. Yritys myös tarvitsee resursseja tämän kaiken toteuttamiseen. Business Finlandin tehtävä on tukea yritystä koko matkan ajan.

Yhdistämme maailmalla

Noin sata asiantuntijaamme yli 30 eri maassa auttavat markkinakohtaisten kysymysten selvittämisessä. Business Finlandin monipuolisissa ohjelmissa ja delegaatiomatkoilla pääsette tapaamaan potentiaalisia asiakkaita yhdessä muiden yritysten kanssa. Kumppaneidemme toteuttamat markkinoillemenopalvelut, kuten UCLA:n Global Access Program -ohjelma ja FinChi Kiinassa, helpottavat sijoittumista kohdemaahan sekä auttavat ratkaisemaan markkinoille menoon liittyviä kysymyksiä.


Lisäksi muun muassa digitaaliset palvelumme Laivauskäsikirja ja Markkinoiden mahdollisuudet antavat konkreettista tietoa markkinoista ja niiden vaatimuksista. Voimme myös esimerkiksi rahoittaa uusiin markkinoihin liittyviä selvityksiä ja kansainvälisille messuille menoa.

Neuvonta ja sparraus

Optimoi Go-to-Market -strategiasi

Business Finlandin neuvontapalvelut kattavat kansainvälistymisen eri osa-alueet asiakkaan tarpeiden ja kasvuvaiheen mukaan. Kansainvälisty ja kasva -vaiheessa ammattilaisemme tyypillisesti antavat neuvoja seuraaviin kysymyksiin:

  • Miten varmistat oikean markkinavalinnan?
  • Miten valmistaudut potentiaalisten asiakkaiden ja kumppaneiden tapaamiseen?
  • Miten löydät potentiaaliset kumppanit ja loppuasiakkaat, ja kuinka rakennat luottamusta?
  • Miten hienosäädät yrityksesi arvolupausta valituilla markkinoilla?
  • Miten käynnistät paikallisen liiketoiminnan valitun liiketoimintamallin mukaisesti?
  • Miten yksityiset asiantuntijat voivat tukea näitä toimintoja?
Ota seuraava askel

Tutustu yrityksenne Go to Market mahdollisuuksiin ja ota yhteyttä tuttuun Business Finland asiantuntijaan.

Uusi asiakas? Katso täältä miten tulla Business Finland asiakkaaksi.