Siirry sisältöön

B2B-kanavat

Visit Finland -uutiset on kotimaan yhteistyökumppaneille tarkoitettu uutiskirje, joka jaellaan kuukausittain. Uutiskirje julkaistaan aina myös uutisena. Tilaa uutiskirje

VisitfFinland.fi on kotimaan yhteistyökumppaneille tarkoitettu sivusto, jota ylläpidetään suomeksi ja englanniksi. Se sisältää markkinatietoa, tilastoja, tutkimuksia sekä erilaisia markkinoinnin ja myynnin toimenpiteitä, joihin yrityksillä ja alueilla on mahdollisuus osallistua.

Travel Trade on sivusto ulkomaisille matkanjärjestäjille englanniksi. Se sisältää tietoa Suomesta matkailumaana sekä uutisia ja tuotetietoja.

Finland Travel PRO on kansainväliselle matkailuelinkeinolle suunnattu e-learning alusta.

VisitFinland.com/media on kansainväliselle medialle suunnattu sivusto. Se tarjoaa tietoa toimittajille ja bloggaajille, jotka ovat kiinnostuneita mediamatkasta Suomeen.

Finland Convention Bureaulle on oma sivusto, josta saa lisätietoa Suomesta kongressi- ja yritystapahtumakohteena.

B2C-kanavat

Visit Finland julkaisee ja jakaa sisältöjä omalla verkkosivullaan (Visitfinland.com) sekä lukuisissa sosiaalisen median kanavissa (englanti, japani, kiina, venäjä).

Visit Finlandin kansainvälisille matkailijoille kohdennettujen sosiaalisen median kanavien tavoitteena on kasvattaa Suomen tunnettuutta matkailukohteena, inspiroida Suomesta kiinnostuneet ja tukea suomalaisia matkailuyrityksiä kansainvälisessä markkinoinnissa.

Visitfinland.com

VisitFinland.com on moderni ja asiakaskeskeinen verkkosivu, joka auttaa kansainvälisiä matkailijoita unelmoimaan, inspiroitumaan ja suunnittelemaan oleskeluaan Suomessa. Vuonna 2022 uudistetulla verkkosivulla Suomi esitellään ainutlaatuisena, ympärivuotisena ja kestävänä matkailukohteena.

Verkkosivu yhdistää matkailijat ja matkailutuotteet aiempaa suoremmin ja tarjoaa paljon käytännöllistä tietoa Suomesta ja sen eri alueista. Visitfinland.comissa on sisältöosioita artikkeleista valmiiksi suunniteltuihin reittiehdotuksiin ja suomalaisia matkailutuotteita esitteleviin osioihin. Tuotetiedot haetaan DataHub-tietokannasta. Sivusto on saatavilla yhdeksällä eri kielellä: englanti, ruotsi, saksa, venäjä, ranska, italia, espanja, kiina ja japani. 

Sivuston suunnittelussa on otettu laajasti huomioon niin kansainvälisesti kiinnostavat sisällöt, visuaalisuus, käytettävyys – erityisesti mobile-first – kuin saavutettavuus (tasot A ja AA). Suunnittelun perustana käytettiin asiakaskeskeistä digitaalisen brändikokemuksen muotoilua, joka aloitettiin kansainvälisellä Traveller Mindsets -tutkimuksella. Sivuston prototyyppejä testattiin Visit Finlandin kohdemarkkinoiden asiakkailla.

Visitfinland.comia kehitetään datan ja käyttäjäpalautteen perusteella jatkuvasti. Tulevaisuudessa se sisältää myös esimerkiksi personoitua sekä lokalisoitua sisältöä. Kaiken keskiössä on erinomainen käyttäjäkokemus, joka ohjaa sivustoon liittyvää tekemistä. 

Osana uudistusprojektia tehtiin Traveller Mindsets -tutkimus. Siihen haastateltiin sataa aktiivista kansainvälistä matkailijaa Japanista, Kiinasta, Venäjältä, Ruotsista, Saksasta, Ranskasta, Iso-Britanniasta sekä Yhdysvalloista. Tutkimuksen toteutti Accenture Interactiven kansainvälinen muotoilutiimi tammi-helmikuussa 2021.

Tutustu Traveller Mindsets -tiivistelmään (pdf)

Sosiaalinen media

Visit Finlandin kansainvälisille matkailijoille kohdennettujen sosiaalisen median kanavien tavoitteena on kasvattaa Suomen tunnettuutta matkailukohteena, inspiroida Suomesta kiinnostuneita ja auttaa suomalaisia matkailuyrityksiä kansainvälisessä markkinoinnissa.

Kanavat valitaan sen mukaan, kuinka paljon niillä on käyttäjiä, kuinka hyvin ne tavoittavat kohderyhmän ja miten hyvin ne taipuvat matkailumarkkinoinnin käyttöön.

Tavoitteena on:

  • Inspiroida potentiaalinen matkailija laadukkaalla, harkitulla ja massasta poikkeavalla sisällöllä niin, että se leviää mahdollisimman laajasti. Etenkin UGC (user generated content) on Visit Finlandille tärkeää ja sen osuutta halutaan kasvattaa
  • Tavoittaa kohderyhmät markkinoiden eri kanavissa kasvattaen Suomen tunnettuutta ja haluttavuutta matkailumaana
  • Ohjata uusia, potentiaalisia matkailijoita VisitFinland.comiin
  • Yhteisöllistää ja sitouttaa Suomeen jo rakastuneet, jotta he matkustaisivat maahamme uudestaan
  • Löytää uutta inspiraatiota ja luoda keskusteluja erilaisten yhteisöjen ja yleisöjen keskuudessa, esimerkiksi matkabloggarit ja sosiaalisen median vaikuttajat

Ota yhteyttä

PR & Media Manager

Meri Sipilä

+358 44 331 0594

USA, Espanja, Italia

Editor-in-Chief of Visitfinland.com

Sara Terho

+358 50 407 1579