Siirry sisältöön

B2B-kanavat

Visit Finland -uutiset on kotimaan yhteistyökumppaneille tarkoitettu uutiskirje, joka jaellaan kuukausittain. Uutiskirje julkaistaan aina myös uutisena. Tilaa uutiskirje

VisitfFinland.fi on kotimaan yhteistyökumppaneille tarkoitettu sivusto, jota ylläpidetään suomeksi ja englanniksi. Se sisältää markkinatietoa, tilastoja, tutkimuksia sekä erilaisia markkinoinnin ja myynnin toimenpiteitä, joihin yrityksillä ja alueilla on mahdollisuus osallistua.

Travel Trade on sivusto ulkomaisille matkanjärjestäjille englanniksi. Se sisältää tietoa Suomesta matkailumaana sekä uutisia ja tuotetietoja.

Finland Travel PRO on kansainväliselle matkailuelinkeinolle suunnattu e-learning alusta.

VisitFinland.com/media on kansainväliselle medialle suunnattu sivusto. Se tarjoaa tietoa toimittajille ja bloggaajille, jotka ovat kiinnostuneita mediamatkasta Suomeen.

Finland Convention Bureaulle on oma sivusto, josta saa lisätietoa Suomesta kongressi- ja yritystapahtumakohteena.

B2C-kanavat

Visit Finland julkaisee ja jakaa sisältöjä omalla verkkosivullaan (Visitfinland.com) sekä lukuisissa sosiaalisen median kanavissa (englanti, japani, kiina, venäjä).

Visit Finlandin kansainvälisille matkailijoille kohdennettujen sosiaalisen median kanavien tavoitteena on kasvattaa Suomen tunnettuutta matkailukohteena, inspiroida Suomesta kiinnostuneet ja tukea suomalaisia matkailuyrityksiä kansainvälisessä markkinoinnissa.

Visitfinland.com

VisitFinland.com on moderni ja asiakaskeskeinen verkkosivu, joka auttaa kansainvälisiä matkailijoita unelmoimaan, inspiroitumaan ja suunnittelemaan oleskeluaan Suomessa. Vuonna 2022 uudistetulla verkkosivulla Suomi esitellään ainutlaatuisena, ympärivuotisena ja kestävänä matkailukohteena.

Verkkosivu yhdistää matkailijat ja matkailutuotteet aiempaa suoremmin ja tarjoaa paljon käytännöllistä tietoa Suomesta ja sen eri alueista. Visitfinland.comissa on sisältöosioita artikkeleista valmiiksi suunniteltuihin reittiehdotuksiin ja suomalaisia matkailutuotteita esitteleviin osioihin. Tuotetiedot haetaan DataHub-tietokannasta. Sivusto on saatavilla yhdeksällä eri kielellä: englanti, ruotsi, saksa, venäjä, ranska, italia, espanja, kiina ja japani. 

Sivuston suunnittelussa on otettu laajasti huomioon niin kansainvälisesti kiinnostavat sisällöt, visuaalisuus, käytettävyys – erityisesti mobile-first – kuin saavutettavuus (tasot A ja AA). Suunnittelun perustana käytettiin asiakaskeskeistä digitaalisen brändikokemuksen muotoilua, joka aloitettiin kansainvälisellä Traveller Mindsets -tutkimuksella. Sivuston prototyyppejä testattiin Visit Finlandin kohdemarkkinoiden asiakkailla.

Visitfinland.comia kehitetään datan ja käyttäjäpalautteen perusteella jatkuvasti. Tulevaisuudessa se sisältää myös esimerkiksi personoitua sekä lokalisoitua sisältöä. Kaiken keskiössä on erinomainen käyttäjäkokemus, joka ohjaa sivustoon liittyvää tekemistä. 

Osana uudistusprojektia tehtiin Traveller Mindsets -tutkimus. Siihen haastateltiin sataa aktiivista kansainvälistä matkailijaa Japanista, Kiinasta, Venäjältä, Ruotsista, Saksasta, Ranskasta, Iso-Britanniasta sekä Yhdysvalloista. Tutkimuksen toteutti Accenture Interactiven kansainvälinen muotoilutiimi tammi-helmikuussa 2021.

Tutustu Traveller Mindsets -tiivistelmään (pdf)

Sosiaalinen media

Visit Finlandin uudistetun sosiaalisen median strategian tavoitteena on rakentaa Suomesta Pohjoismaiden puhuttelevin matkakohde vuoteen 2025 mennessä. Entistä rohkeampi sisältösuunnitelma, vahvasti kohderyhmälähtöinen ajattelu ja aktiivisempi ote yhteisömanagerointiin ovat uuden strategiamme jalkauttamisen keskiössä. Tavoitteen toteutumista mittaamme yleisöjen sitoutuvuudella (engagement by reach).

Visit Finlandin sosiaalisen median sisältöjen pyrkimyksenä on kasvattaa Suomen tunnettuutta matkailukohteena puhuttelevien, rohkeiden ja merkityksellisten sisältöjen kautta. Kaikkea tekemistä ohjaa kohderyhmälähtöinen ajattelu, jossa ymmärrys keskeisten kohderyhmien mielenkiinnon kohteista on sisältösuunnitelman lähtökohta.

Sosiaalinen media on integroitu osa Visit Finlandin markkinointiviestintää ja toimii tiiviissä yhteistyössä erityisesti visitfinland.com tekemisen kanssa. Sosiaalisen median tekemistä kehitetään jatkuvasti pohjautuen suunnitelmalliseen testaamiseen, dataan ja ymmärrykseen sosiaalisen median kentän kehityksestä. Sosiaalisen median kanavien valintaa ohjaa näiden soveltuminen matkailumarkkinointiin, mahdollisuus tavoittaa oikeat kohderyhmät ja se, kuinka hyvin ne palvelevat Visit Finlandin strategiaa.

Ota yhteyttä

Social Media Manager

Noora Tammisto

+358 44 590 8843
Editor-in-Chief of Visitfinland.com

Sara Terho

+358 50 407 1579