Siirry sisältöön

Matkailu Etelä-Koreasta Suomeen

Suomen kohderyhmiä ovat nuoret 20-30-vuotiaat sekä lapsiperheet.

Miksi Etelä-Korea?

  • Korealaiset matkustavat paljon ulkomaille (lähes 30 miljoonaa vierailua vuonna 2019) ja käyttävät paljon rahaa matkustaessaan.
  • Yöpymisten vakaa kasvu viimeisten 5 vuoden aikana.
  • Suomella on huippusijainti Helsingin kauttakulkuaseman ansiosta, joka antaa mahdollisuuden houkutella kauttakulkumatkustajia jäämään ja yöpymään Suomessa.
  • Uusi Busan-Helsinki reitti vuonna 2021 lisää kasvun mahdollisuuksia
  • Pohjois-Euroopalla on erittäin vahva positiivinen kuva turvallisista, puhtaista ja kauniista maista.
  • Suuri kiinnostus kokea "once-in-a-lifetime" kokemus kuten revontulet.
  • Kun muu Eurooppa on jo "koluttu" kasvaa kiinnostus Suomea kohtaan.

 Suomen myyntivaltit Etelä-Koreassa

Suomen myyntivaltit Etelä-Koreassa ovat helppo saavutettavuus lähimpänä Euroopan kohteena, erinomainen maakuva sekä matkailutuotetarjonta, joka sopii hyvin yhteen korealaisten matkailijoiden matkustusmotiivien kanssa. Myös helpot jatkoyhteydet muualle Eurooppaan edistävät kauttakulkumatkailua Suomen kautta.

Moni korealainen matkailija yhdistää Suomen muiden Pohjoismaiden kanssa yhdeksi retkeksi, sekä toisinaan myös Venäjän tai Viron kanssa. Tästä syystä ympäröivät maat ovatkin suurimmat kilpailijamme yöpymisten osalta.

Korealaiset matkailijat etsivät yleensä pohjoismaista "slow lifea" tai "healing" matkailua, eli pääsyä eroon kiireisestä arjesta, sekä ainutlaatuisia kokemuksia kuten revontulet ja koiravaljakkoajelut, joista voi kehua muille ja jakaa sosiaaliseen mediaan. Korealaisia matkailijoita kiinnostaa erityisesti paikallinen kulttuuri, trendikkäät kahvilat ja ravintolat, sekä kuuluisat nähtävyydet. Myös shoppailu kiinnostaa ja erityisesti pohjoismainen design on trendikäs aihe Koreassa.

Korealaiset matkailijat usein tekevät hyvin selvän suunnitelman matkalleen ja tekevät taustatutkimuksen paikoista ja aktiviteeteista jotka haluavat kokea etukäteen. Englannin kielen osaaminen rajoittuu lähinnä alkeisiin, joten tiedon ja kävijöiden tekemien arvostelujen löytyminen koreaksi on suuri myyntivaltti, varsinkin korealaisista tiedonhakuportaaleista.

Visio vuosille 2022-2024

  • 2022: Matkailun toipumisen alkaessa vahvistetaan Suomen uniikkien myyntivalttien näkyvyyttä monipuolisilla aktiviteeteilla
  • 2023: Tavoitteena on olla yksi Pohjoismaiden houkuttelevimmista matkakohteista ja vahvistaa Suomea talvimatkailukohteena. Yksi tavoitteista on ylittää korealaisten yöpymisluvut Norjassa. Säilytetään johtava asema ammattilaiselle suunnattuna koulutuskohteena
  • 2024: Suomi on halutuin kestävän kehityksen matkailukohde korealaisille. Suomi tunnetaan parhaana matkakohteena kokea revontulet sekä Euroopan suosituimpana luontokohteena ja parantavana matkakohteena.

Etelä-Korean markkinakatsaus

Markkinakatsaus sisältää viimeisimmät matkailun trendit ja Visit Finlandin tulevaisuuden näkymät kyseisellä markkinalla. Englanninkielinen markkinakatsaus julkaistaan kaksi kertaa vuodessa. Tutustu edustajamme laatimaan markkinakatsaukseen.

Markkinakatsaus maaliskuu 2022

Matkailun Pulssi

Verkkosivuillemme on rakennettu ajankohtaiskatsaus "Matkailun Pulssi". Sivu sisältää uutisia, tilastoja, kuluttajien tunnelmia ja asiantuntijoidemme arvioita Visit Finlandin kohdemarkkinoista sekä tietoa tulevien lomasesonkien kysynnän kehityksestä ja varaustilanteesta.

Matkailun Pulssi

Etelä-Korean markkinanäkymiä

Markkinanäkymiin on kerätty tilannekatsaus matkailun näkymistä Etelä-Koreassa. Englanninkielinen esitys on toukokuulta 2021.

Etelä-Korean markkinanäkymiä

Työkalut ja oppaat

Matkailun julkaisut -palvelussa on markkinasuunnitelman ja -katsausten ohella myös muita hyödyllistä työkaluja, kuten erilaisia tutkimuksia ja tilastoja.

Matkailun julkaisut > Markkinat > Etelä-Korea

Yhteystiedot

Account Manager

Tarja Koivisto

+358 40 546 4949

Kiina, Japani, Korea, Intia, lentoyhtiöyhteistyö, isot projektit

Program Coordinator

Jani Toivanen

Seoul