Siirry sisältöön

Matkailu Intiasta Suomeen

Eurooppaan suuntaa noin 20 % kaikista intialaisista turisteista. Suomi on usein yksi monesta matkakohteesta matkan aikana.

Miksi Intia?

  • Intiasta on tulossa nopeasti yksi nopeimmin kasvavista ulkomaanmatkamarkkinoista maailmassa. Intian lähtevien matkailumarkkinoiden arvo on 45 miljardia US dollaria, ja MICE-, liike- ja luksusmatkailun odotetaan nousevan 93 miljardiin dollariin vuoteen 2030 mennessä.
  • Intian luksusmatkamarkkinoiden vuotuisen kasvun ennustetaan olevan 12,8 % vuosien 2015 ja 2025 välillä
  • Intialaisten yöpymiset lisääntyivät Suomessa 27 % vuonna 2019 (102 400)
  • Tammi-helmikuussa 2020 yöpymiset kasvoivat 24 % verrattuna vuoteen 2019 ennen COVID-19 pandemiaa ja kasvun odotetaan jatkuvan elpyvän nopeasti kriisin jälkeen.
  • Suomi on uusi luksuskohde intialaisille

Suomen myyntivaltit Intiassa

Suomi tunnetaan intialaisten keskuudessa hyvin "maailman onnellisimpana maana", ja matkailijat pitävät Suomea high-end / luxury -kohteena.

Parhaiten suomi yhdistetään talvisiin nautintoihin, lumiaktiviteetteihin, wow-elämyksiin ja bucket list -kokemuksiin. Revontulet, joulujuhlinta, joulupukki ja erikoismajoitukset kuten lasi-iglut kiinnostavat intialaisia, samoin Suomen puhdas luonto.

Suomea pidetään myös turvallisena matkakohteena, joka tarjoaa rauhaisaa ja rentoa lomanviettoa. Ja olemme tunnettu kestävän kehityksen maana.

Visio vuosille 2022-2024

  • Vuosi 2022: Muistutetaan intialaisia Suomesta matkailukohteena strategisella myynnillä, markkinoinnilla ja PR-toimenpiteillä. Uudistetaan myyntikanavia sekä käynnistetään uudelleen myös tuotemyynti. Tehdään Suomea tunnetuksi turvallisena luksus- ja kongressikohteena
  • Vuosi 2023: Tavoitteena on lisätä intialaisten yöpymisten lukumäärää Suomessa, ylittämällä jopa Ruotsin luvut. Tähän tarvitaan taktisia kuluttajatoimenpiteitä sekä toimialarajat ylittävää yhteistyötä Team Finland-toimijoiden kanssa (mm. Food from Finland, Talent Boost, Education travel options).
  • Vuosi 2024: Saavutetaan vuoden 2019 taso yöpymisissä ja markkinoidaan Suomea intialaisille ympärivuotisena kohteena. Brändätään Suomi johtavaksi kestävän ja kokemuksellisen matkailun kohteeksi. Markkinoidaan Suomea kongressitapahtumien (MICE) kohteena sekä uniikkina hääkohteena.

Toimenpiteet markkinalla

Alla olevasta näkymästä löytyy suunnitellut toimenpiteet Intian markkinalle.

Intian markkinakatsaus

Markkinakatsaus sisältää viimeisimmät matkailun trendit ja Visit Finlandin tulevaisuuden näkymät kyseisellä markkinalla. Englanninkielinen markkinakatsaus päivitetään kaksi kertaa vuodessa. Tutustu edustajamme laatimaan markkinakatsaukseen.

Markkinakatsaus maaliskuu 2022

Matkailun Pulssi

Verkkosivuillemme on rakennettu ajankohtaiskatsaus "Matkailun Pulssi". Sivu sisältää uutisia, tilastoja, kuluttajien tunnelmia ja asiantuntijoidemme arvioita Visit Finlandin kohdemarkkinoista sekä tietoa tulevien lomasesonkien kysynnän kehityksestä ja varaustilanteesta.

Matkailun Pulssi

Intian markkinanäkymiä

Markkinanäkymiin on kerätty tilannekatsaus matkailun näkymistä Intiassa. Englanninkielinen esitys on syyskuulta 2021.

Intian markkinanäkymiä

Työkalut ja oppaat

Matkailun julkaisut -palvelussa on markkinasuunnitelman ja -katsausten ohella myös muita hyödyllistä työkaluja, kuten erilaisia tutkimuksia ja tilastoja.

Matkailun julkaisut > Markkinat > Intia

Yhteystiedot

Account Manager

Tarja Koivisto

+358 40 546 4949

Kiina, Japani, Korea, Intia, lentoyhtiöyhteistyö, isot projektit

Sales & Marketing Manager

Sara Kaur Sodhi

Intia