Siirry sisältöön

Matkailu Intiasta Suomeen

Eurooppaan suuntaa noin 20 % kaikista intialaisista turisteista. Suomi on usein yksi monesta matkakohteesta matkan aikana.

Miksi Intia?

  • Intiasta on tulossa nopeasti yksi nopeimmin kasvavista ulkomaanmatkamarkkinoista maailmassa. Intian lähtevien matkailumarkkinoiden arvo on 45 miljardia US dollaria, ja MICE-, liike- ja luksusmatkailun odotetaan nousevan 93 miljardiin dollariin vuoteen 2030 mennessä.
  • Intian luksusmatkamarkkinoiden vuotuisen kasvun ennustetaan olevan 12,8 % vuosien 2015 ja 2025 välillä
  • Intialaisten yöpymiset lisääntyivät Suomessa 27 % vuonna 2019 (102 400)
  • Tammi-helmikuussa 2020 yöpymiset kasvoivat 24 % verrattuna vuoteen 2019 ennen COVID-19 pandemiaa ja kasvun odotetaan jatkuvan elpyvän nopeasti kriisin jälkeen.
  • Suomi on uusi luksuskohde intialaisille

Suomen myyntivaltit Intiassa

Suomi tunnetaan intialaisten keskuudessa hyvin "maailman onnellisimpana maana", ja matkailijat pitävät Suomea high-end / luxury -kohteena.

Parhaiten suomi yhdistetään talvisiin nautintoihin, lumiaktiviteetteihin, wow-elämyksiin ja bucket list -kokemuksiin. Revontulet, joulujuhlinta, joulupukki ja erikoismajoitukset kuten lasi-iglut kiinnostavat intialaisia, samoin Suomen puhdas luonto.

Suomea pidetään myös turvallisena matkakohteena, joka tarjoaa rauhaisaa ja rentoa lomanviettoa. Ja olemme tunnettu kestävän kehityksen maana.

Työkalut ja oppaat

Matkailun julkaisut -palvelussa on markkinasuunnitelman ja -katsausten ohella myös muita hyödyllistä työkaluja, kuten erilaisia tutkimuksia ja tilastoja.

Matkailun julkaisut > Markkinat > Intia

Intia markkinatoimenpiteet

Yhteystiedot

Account Manager

Tarja Koivisto

+358 40 546 4949

Kiina, Japani, Korea, Intia, lentoyhtiöyhteistyö, isot projektit

Sales & Marketing Manager

Sara Kaur Sodhi

Intia