Siirry sisältöön

Matkailu Isosta-Britanniasta Suomeen

Kohderyhmiä Isossa-Britanniassa ovat +50 ikäluokat, nuoret ja keski-ikäiset hyvin koulutetut ja hyvätuloiset, jotka etsivät uusia matkakohteita. Lapsiperheitä kiinnostaa edelleen joulumatkailu.

Tietoa brexitistä matkailualan toimijoille. 

Miksi Iso-Britannia?

  • Iso-Britannia oli vuonna 2019 kolmanneksi suurin markkinamme majoitusvuorokausilla mitattuna ja kärkimaiden joukossa myös rahan kulutusta seuratessa.
  • Mahdollisuus ympärivuotisen matkailun lisäämiseen.
  • Suomi tunnetaan erityisesti talvikohteena ja Joulupukin kotimaana. Erityisesti Lappi on brittien suosima matkakohde talvisin ja moni britti matkustaa silloin Lappiin perheensä kanssa. Suomi on muihin Pohjoismaihin verrattuna brittien ylivoimainen suosikkikohde talvisin.
  • Suomi tunnetaan erityisesti myös revontulista, uniikeista erikoismajoitusmahdollisuuksista, järvistä ja luontoaktiviteeteista.
  • Isossa-Britanniassa on paljon patoutunutta matkailukysyntää Suomeen, monen matkailijan jouduttua perumaan matkansa pandemian vuoksi. 

Suomen myyntivaltit Isossa-Britanniassa

Puhdas luonto ja hieman syrjäinen sijaintimme muuhun Eurooppaan nähden ovat myyntivalttejamme, erityisesti pandemian jälkeen. Britit haluavat lomailla kohteissa, joissa on tilaa, puhdasta luontoa, kulttuuria ja erilaisia aktiviteetteja ja Suomessa kaikkea tätä on tarjolla. Paikallinen elämäntapa, suomalainen ruoka, ohjatut luontoaktiviteetit, villieläinten katselu ja "workation"-lomat ovat kaikki kiinnostavia briteille.

Hyvinvointimatkailu on vahvassa nosteessa Isossa-Britanniassa,  ja Suomesta löytyy kiinnostavaa tarjontaa niin kylpylöiden, erilaisten retriittien, luontomeditaation, joogan, saunaelämysten kuin "digital detoxinkin" muodossa.

Kestävä matkailu kiinnostaa brittejä kasvavassa määrin. Briteille kestävä matkailu ei tarkoita ainoastaan sitä, miten matkakohteeseen matkustetaan, vaan myös sitä mikä majoitusmuoto kohteessa valitaan ja mitä aktiviteetteja harrastetaan. Suomessa on paljon kestävästi toteutettuja vaihtoehtoja matkailuun, meidän pitää vain osata aktiivisesti kertoa näistä myös brittimatkustajille.

Suomalainen luksus esimerkiksi uniikkien erikoismajoitusten muodossa on ehdoton myyntivaltti Iso-Britanniassa. Monilla briteillä on pandemian aikana säästyneitä varoja ja matkoihin ollaan valmiita panostamaan enemmän myös rahallisesti. Hinta-laatu -suhde pitää kuitenkin olla kunnossa, jotta brittien kiinnostus saadaan säilymään myös jatkossa.

Terveysturvallisuus, korkea hygieniataso ja joustavuus matkojen ehdoissa ovat briteille erittäin tärkeitä asioita. Suomella on maine toimivana, turvallisena, puhtaana ja onnellisena maana – kaikki tämä houkuttelee brittejä.

Ison-Britannian markkinakatsaus

Markkinakatsaus sisältää viimeisimmät matkailuntrendit ja Visit Finlandi tulevaisuuden näkymät kyseisellä markkinalla. Englanninkielinen markkinakatsaus päivitetään kaksi kertaa vuodessa. Tutustu edustajamme laatimaan markkinakatsaukseen.

Markkinakatsaus elokuu 2021

Työkalut ja oppaat

Matkailun julkaisut -palvelussa on markkinasuunnitelman ja -katsausten ohella myös muita hyödyllistä työkaluja, kuten erilaisia tutkimuksia ja tilastoja.

Matkailun julkaisut > Markkinat > Iso-Britannia

UK - markkinatoimenpiteet

Yhteystiedot

Account Manager

Päivi Hobbs

+358 40 546 8345

Iso-Britannia, USA
sairaslomalla

 

Sales & Marketing Manager

Caroline Beaton-Moscatelli

Iso-Britannia ja Irlanti

Account Manager

Asta Kekkonen

+358 46 923 2086

Iso-Britannia, USA