Ruotsalaisissa on paljon potentiaalia ympärivuotisen matkailun lisäämiseen. Ympärivuotiset laivayhteydet takaavat hyvän saavutettavuuden ja läheinen sijainti tukee ruotsalaisten kestävää ajattelua lomia suunniteltaessa.
Suomenruotsalainen kulttuurimme avaa paljon mahdollisuuksia kulttuurin ja tapahtumien tarjonnan osalta. Nämä ovat hyvä tapa kertoa Suomesta ja paikallisesta elämäntavastamme, kulttuurieroista ja koko Suomesta.
Suomi ja Ruotsi ovat hyvin samanlaisia, mutta silti erilaisia, mikä herättää mielenkiintoa. Ruotsalaiset arvostavat luontoa ja luonnossa liikkuminen ja kevyet aktiviteetit ovat osa ruotsalaisten perhelomaa. Kuitenkin meidän täytyy erottua Suomena ja omilla vahvuuksillamme ja erityispiirteillämme. Maidemme luonto on hyvin samankaltaista ja siksi "Key selling pointit" täytyy avata tarkemmin ja painottaa omaa elämys- ja palvelutarjontaa.
Ruoka on tärkeä osa ruotsalaisten lomanvietossa. Viime vuosina ravintolatarjontamme on kehittynyt ja monipuolistunut. Ruotsalaiset ovat kiinnostuneita kokeilemaan uusia ja jännittäviäkin tapoja nauttia suomalaisesta ruuasta ja raaka-aineista. Tässä on paljon mahdollisuuksia vaikkapa nostamalla omia TOP 5 -ravintoloita, jotka tarjoavat laadukasta ruokaa ja erityisiä ruokaelämyksiä.
Ruotsissa kannattaa nostaa esiin erikoisuuksia, asioita, jotka toteutuvat tai sijaitsevat juuri omalla alueellasi tai omassa yrityksessäsi. Nyt kaikki erikoismajoitukset, saunaelämykset ja yllättävät ja kauniit luontokohteet esiin!
Suomessa on tapahtumia ja juhlapäiviä, jotka ovat erityisesti suomalaisia, kuten vappu, kaupunkifestivaalit, urheilutapahtumat, jne. Nämä kiinnostavat ruotsalaisia, koska ne tuovat esiin maidemme erilaisuutta ja ovat hyvä tapa oppia uutta Suomesta ja suomalaisuudesta.
Alla olevasta näkymästä löytyy suunnitellut toimenpiteet Ruotsin markkinalle.
Ruotsi, Ranska, Espanja, Italia