Visit Finlandin myynninedistämisen tiimi Suomessa koordinoi kaikkia globaaleja toimenpiteitä. Kohdemarkkinat on jaettu kolmeen pääkategoriaan ja muut markkinat.
Visit Finlandin markkinat on jaettu kolmeen kategoriaan ja muut markkinat: Aktiivisten toimenpiteiden markkinat, sopeutettujen toimenpiteiden markkinat, myynninedistämisen toimenpiteisiin keskittyvät markkinat sekä muut markkinat.
Aktiivisten toimenpiteiden markkinat
Saksa ja Ruotsi
Sopeutettujen toimenpiteiden markkinat
UK, Ranska, Venäjä ja Japani
Myynninedistämisen toimenpiteisiin keskittyvät markkinat
USA, Kiina, Espanja, Intia ja Korea
Muut markkinat
Alankomaat, Belgia, Italia, Sveitsi ja UAE
Visit Finlandin kohdemarkkinat on huolella valittu ja kokonaisuutena ne täydentävät toisiaan. Visit Finland käynnisti vuoden 2017 aikana markkinakohtaisen työskentelymallin, jonka tuloksena luodaan markkinakohtaiset suunnitelmat tulevalle vuodelle.
Business Intelligence -tiimi on kartoittanut markkinoiden pohjatietoa sekä kysynnän suuntaa ja potentiaalia. Uusiksi markkinoiksi valittiin hyvän kasvupotentiaalin omaavia markkinoita huomioiden myös Suomen tuotetarjonta sekä matkailuelinkeinon kiinnostus.
Global Sales and Business Events
International Operations
Iso-Britannia, USA
Kiina, Japani, Korea, Intia, lentoyhtiöyhteistyö, isot projektit
Ruotsi, Ranska, Espanja
Venäjä (Pietari), IVY ja Itä-Eurooppa
Venäjä ja IVY-maat, Iso-Britannia
Global Sales Promotion