Myynninedistämisen tiimi

Visit Finlandin kohdemarkkinat on valittu huolella ja kokonaisuutena täydentämään toisiaan

Visit Finlandin globaalit toimenpiteet

Visit Finlandin myynninedistämisen tiimi Suomessa koordinoi kaikkia globaaleja toimenpiteitä. Kohdemarkkinat on jaettu kolmeen pääkategoriaan.

Kohde-markkinat

Visit Finlandin markkinat on jaettu kolmeen kategoriaan: päämarkkinat, vakaan kasvun markkinat ja nopeasti kasvavat & uudet markkinat.

Päämarkkinat | Focus Markets
Saksa, Britannia, Kiina, Japani

Vakaan kasvun markkinat | Stable Growth Markets
Venäjä, Benelux, Sveitsi, Ranska, Italia, Espanja, USA, Etelä-Korea

Nopeasti kasvavat & uudet markkinat | Fast Growing & New Markets
UAE, Intia

Visit Finlandin kohdemarkkinat on huolella valittu ja kokonaisuutena ne täydentävät toisiaan. Visit Finland käynnisti viime vuoden aikana markkinakohtaisen työskentelymallin, jonka tuloksena on luotu markkinakohtaiset suunnitelmat vuosille 2018–2019.

Business Intelligence -tiimi on kartoittanut markkinoiden pohjatietoa sekä kysynnän suuntaa ja potentiaalia. Uusiksi markkinoiksi valittiin hyvän kasvupotentiaalin omaavia markkinoita huomioiden myös Suomen tuotetarjonta sekä matkailuelinkeinon kiinnostus.

Euroopan päämarkkinoilla voimistetaan kesäsesonkia

Euroopan päämarkkinat, Saksa ja Britannia, ovat vakaita ja matkustajamäärät ovat kasvaneet viime vuosina erityisesti talvisesongilla johtuen suorista lentoyhteyksistä ja Lapin matkailutarjonnasta. Näillä markkinoilla keskitymme pidennetyn kesäsesongin voimistamiseen. Tämä edellyttää markkinointitoimenpiteiden lisäksi huolellista tuotekehitystä.

Aasian päämarkkina-alueet kasvavat nopeasti

Parin viime vuoden aikana olemme saaneet valtavasti lisätunnettuutta Kiinassa ja siellä meillä on edelleen suuri potentiaali. Japanissa Suomi on ollut vetovoimainen pidemmän aikaa ja siellä olemmekin muita Pohjoismaita edellä.

Euroopan vakaan kasvun markkinat tärkeä tukijalka

Euroopan vakaan kasvun markkinoilla on paljon hyödyntämätöntä potentiaalia. Oikein kohdistetuilla tuotetarjouksilla ja laajalla yhteistyöllä niin kotimaan partnereiden kuin markkinoilla olevien jakelukanavien kanssa asiakasmääriä on mahdollista kasvattaa merkittävästi. Niin ikään Venäjän matkailu on jälleen kasvusuunnassa.

Uutta potentiaalia Intiasta ja Arabiemiraateista

Vuosittain yli 20 miljoonaa intialaista matkustaa ulkomaille. Matkustusmotiivina on business-matkailu, kokoukset ja konferenssit, shoppailu, honeymoon sekä perinteinen sightseeing-matkailu. Volyymi kasvaa vuosittain 25 prosentilla. Intia on lähtömarkkinana kiinnostava myös loma-aikojensa vuoksi. Intialaisten koulujen lomat sijoittuvat huhti–kesäkuuhun ja toinen merkittävä lomakausi on loka–marraskuu.

Arabiemiraatit kuluttavat matkoillaan runsaasti rahaa. Emiraatit haluavat tutustua uusiin kulttuureihin. Erityisen tärkeää on kokea yhdessä koko perheen kanssa erilaisia elämyksiä. Nuoremmat, perheettömät emiraatit taas ovat kiinnostuneita seikkailullisista aktiviteeteista ja erityisesti naiset luomu- ja lähiruuasta. Tarve paeta kuumia kesiä on suuri.

Ota yhteyttä

Director, Head of Global Sales Promotion
Mervi Toivonen
+358 50 554 5050

Global Sales and Business Events

Account Manager, Asia
Teemu Ahola
+358 41 468 6929

Kiina, Japani, Etelä-Korea

Account Manager
Päivi Hobbs

UK, Ranska

 

Account Manager
Tarja Koivisto
+358 40 546 4949

USA, Espanja, Intia, UAE, lentoyhtiöyhteistyö, isot projektit

Account Manager
Heli Saari
+358 40 564 2780

Saksa, Sveitsi, Itävalta, Italia, Benelux

Sales Promotion Specialist
Aleksandra Shakhnovich
+358 50 577 2788

Venäjä (Pietari), IVY ja Itä-Eurooppa

Marketing Manager
Sergei Shkurov
+358 40 769 0154

Venäjä ja IVY-maat

Event Producer
Ulla Remes
+358 500 503 062
Specialist
Kirsi Suni

Global Sales Promotion