Siirry sisältöön

Visit Finlandin markkinat on jaettu kolmeen kategoriaan

Seuraamme markkinoiden kehittymistä tässä hetkessä erityisen tarkasti ja näin olemmekin tehneet uusia painotuksia markkinavalinnoissa. Jaamme markkinat edelleen kolmeen kategoriaan.

Vuoden 2022 fokusmarkkinat ovat Saksa, Ruotsi ja Iso-Britannia. Näissä maissa nähdään selkeästi matkustuksen palautuvan nopeimmin. Saksalaiset matkustavat Suomeen ympäri vuoden ja saapuminen on mahdollista monin eri tavoin. Ruotsalaisten kestävää ajattelua tukee matkustaminen lähelle. Ruotsalaisille markkinoidaan nyt trendikästä ja monipuolista Suomea. Isossa-Britanniassa talvi on tärkein sesonki ja tuleva talvikauden varaustilanne näyttää lupaavalta.

Aktiiviset markkinat ovat Euroopassa Ranska, Espanja ja Italia (PR-toimisto) sekä kaukomarkkinoista USA. Näillä markkinoilla hyödynnetään markkinapotentiaalia myynnin ja markkinoinnin toimenpiteillä elpymisen saavuttamiseksi. Venäjällä, Japanissa, Kiinassa ja Intiassa säilytetään läsnäolo pitkäaikaisen elpymisen saavuttamiseksi.

Tuetuilla markkinoilla Visit Finlandin globaali edustajaverkosto tukee, ylläpitää ja etsii uusia liiketoimintamahdollisuuksia, näitä markkinoita ovat Benelux, Sveitsi, Itävalta, Etelä-Korea, UAE ja Kaakkois-Aasia.