Siirry sisältöön

Visit Finlandin markkinat on jaettu kolmeen kategoriaan

Seuraamme markkinoiden kehittymistä tässä hetkessä erityisen tarkasti ja olemme tehneet painotuksia markkinavalinnoissa. Jaamme markkinat edelleen kolmeen kategoriaan.

Vuoden 2022 fokusmarkkinat ovat Saksa, Ruotsi ja Iso-Britannia. Näissä maissa nähdään selkeästi matkustuksen palautuvan nopeimmin. Saksalaiset matkustavat Suomeen ympäri vuoden ja saapuminen on mahdollista monin eri tavoin. Ruotsalaisten kestävää ajattelua tukee matkustaminen lähelle. Ruotsalaisille markkinoidaan nyt trendikästä ja monipuolista Suomea. Isossa-Britanniassa talvi on tärkein sesonki ja tuleva talvikauden varaustilanne näyttää lupaavalta.

Aktiiviset markkinat ovat Euroopassa Ranska, Espanja ja Italia (PR-toimisto) sekä kaukomarkkinoista USA. Näillä markkinoilla hyödynnetään markkinapotentiaalia myynnin ja markkinoinnin toimenpiteillä elpymisen saavuttamiseksi. Japanissa, Kiinassa ja Intiassa säilytetään läsnäolo pitkäaikaisen elpymisen saavuttamiseksi.

Tuetuilla markkinoilla Visit Finlandin globaali edustajaverkosto tukee, ylläpitää ja etsii uusia liiketoimintamahdollisuuksia, näitä markkinoita ovat Benelux, Sveitsi, Itävalta, Etelä-Korea, UAE ja Kaakkois-Aasia.

Venäjä: Visit Finland on keskeyttänyt toimenpiteensä Venäjällä. Venäjän maasivua ei tällä hetkellä päivitetä.

Kohderyhmät

Visit Finlandin vuonna 2017 teettämässä tutkimuksessa määriteltiin kuusi Suomen kannalta merkittävää asiakassegmenttiä: luonnon ihmeiden metsästäjät, luontonautiskelijat, aktiiviset seikkailijat, ”suomalainen luksus”, city-breikkaajat ja aitouden etsijät.

Kohderyhmät

Matkailun Pulssi

Verkkosivuillemme on rakennettu ajankohtaiskatsaus "Matkailun Pulssi". Sivu sisältää uutisia, tilastoja, kuluttajien tunnelmia ja asiantuntijoidemme arvioita Visit Finlandin kohdemarkkinoista sekä tietoa tulevien lomasesonkien kysynnän kehityksestä ja varaustilanteesta.

Matkailun Pulssi

Toimenpiteet markkinoilla

Myynninedistämisen tiimi Helsingissä koordinoi globaaleja toimenpiteitä

Visit Finlandin kohdemarkkinat on huolella valittu ja kokonaisuutena ne täydentävät toisiaan. Visit Finlandin toimintamallina on markkinakohtainen työskentelymalli, jonka tuloksena luodaan markkinakohtaiset suunnitelmat kyseiselle vuodelle.

Business Intelligence -tiimi on kartoittanut markkinoiden pohjatietoa sekä kysynnän suuntaa ja potentiaalia. Uusiksi markkinoiksi valittiin hyvän kasvupotentiaalin omaavia markkinoita huomioiden myös Suomen tuotetarjonta sekä matkailuelinkeinon kiinnostus.

Edustajat maailmalla

Myynninedistämisen tiimi Helsingissä

Toimenpiteet markkinoilla

Osallistumalla Visit Finlandin kampanjoihin ja myyntitilaisuuksiin matkailuyritys saa käyttöönsä maan parhaimpien matkailuasiantuntijoiden palvelut. 

Toteutettavat toimenpiteet ovat monipuolisia. Järjestämme kohdemarkkinoilla Visit Finland -tapahtumia, tuomme kansainvälistä ammattiostajakuntaa Suomeen sekä kampanjoimme näkyvästi eri maissa.

Kaikkiin näihin toimenpiteisiin ovat kumppanit erittäin tervetulleita mukaan.

Vastaa Visit Finlandin kansainvälistymiskyselyyn!