Siirry sisältöön

Matkailu USAsta Suomeen

Amerikkalaisia kiinnostaa Suomessa erityisesti hyvätasoiset erikoismajoitukset ja elämykset sekä Suomi osana Pohjoismaiden ja Baltian kiertomatkaa.

Miksi USA?

  • Suomi kiinnostaa yhdysvaltalaisia matkailijoita sekä talvi- että kesäkohteena.
  • Suomi ja muut pohjoismaat kiinnostavat pandemian jälkeisessä maailmassa turvallisina ja vastuullisina kohteina, joissa on mahdollisuus kokea ainutlaatuisia elämyksiä.
  • Yhdysvaltalaiset matkailijat ovat hintatietoisia, mutta valmiita panostamaan laatuun ja etsivät uusia matkakohteita ja ainutlaatuisia kokemuksia.
  • Suomi on uusi ja tuore vaihtoehto pitkäaikaisiin suosikkeihin verrattuna.
  • Suomi on saanut paljon myönteistä huomiota mediassa viime vuosina ja myös pandemian aikana, mikä on osaltaan nostanut Suomen profiilia haluttuna matkakohteena.
  • Suomella on potentiaalia stopover- kohteena yhdysvaltalaisille matkustajille.

Suomen myyyntivaltit USA:ssa

Suomessa on ystävällisiä ihmisiä, innovaatioita ja puhdas luonto ja vesi aina lähellä. Suomi on toimiva ja turvallinen yhteiskunta, ja täällä asuu maailman onnellisin kansa.

Suomi tarjoaa ainutlaatuisia elämyksiä, revontulia ja muita luonnonilmiöitä sekä tavallisesta poikkeavia majoituskohteita. Yhdysvaltalaiset matkailijat arvostavat tilaa ja puhtautta, erityisesti pandemian jälkeen. Luontomatkailu kiinnostaa nyt yhdysvaltalaista matkailijaa ja Suomessa jos missä on tähän runsaasti tarjottavaa.

Yhdysvaltalaiset matkailijat ovat kiinnostuneita kokemaan suomalaista elämäntapaa, sauna- elämyksiä ja kulttuuria. Heitä kiinnostaa myös suomalainen design ja ruoka sekä kasvavana trendinä myös hyvinvointimatkailu.

Erityisesti high end- matkailijat ovat tärkeä kohderyhmä. Suomella on tarjottavaa kaikenikäisille kävijöille, jotka ovat kiinnostuneita uusista kohteista ja ainutkertaisista elämyksistä. Perinteisen luksusmatkailun lisäksi esimerkiksi korkeatasoiset kävely- ja pyöräilymatkat kiinnostavat asiakaskuntaa. Jälkimmäinen segmentti tosin vaatii huomattavaa infrastruktuurin kehittämistä Suomessa. Myös palvelutaso on saatava vaativien matkailijoiden edellyttämälle tasolle.

Kestävä matkailu kiinnostaa kasvavassa määrin myös USA'ssa, ja Suomessa on yhä enemmän kestävästi toteutettuja vaihtoehtoja amerikkalaiselle matkailijoille, niin majoituksen kuin aktiviteettienkin muodossa. Kestävyyden lisäksi amerikkalaiset matkailijat arvostavat laatua.

Visio vuosille 2023-2024

  • Vuosi 2023: Suomen aseman varmistaminen haluttuna pohjoismaisena kohteena on keskiössä. Ylitetään vuoden 2022 yöpymisluvut jatkamalla markkinointia korkeaa laatua arvostavien itsenäisten matkailijoiden sekä ryhmämatkailijoiden keskuudessa. Lisätään markkinointipanostuksia ja kohdennusta keskibudjetin GIT-kohderyhmälle ympäri vuoden. 
  • Vuosi 2024: Saavutetaan vuoden 2019 yöpymisluvut ja parannetaan Suomen bränditunnettuutta aikaisempiin.

Toimenpiteet markkinalla

Alla olevasta näkymästä löytyy suunnitellut toimenpiteet USAn markkinalle.

USAn markkinakatsaus

Markkinakatsaus sisältää viimeisimmät matkailuntrendit ja Visit Finlandin tulevaisuuden näkymät kyseisellä markkinalla. Englanninkielinen markkinakatsaus päivitetään kaksi kertaa vuodessa. Tutustu edustajamme laatimaan markkinakatsaukseen.

Markkinakatsaus lokakuu 2023

USAn markkinanäkymiä

Markkinanäkymiin on kerätty tilannekatsaus matkailun näkymistä USAssa. Esitys on toukokuulta 2023.

USAn markkinanäkymiä

Digitaalisten jakelukanavien markkinaopas

Digitaalinen jakelukanava opas – USAn markkina

Lue lisää

Matkailun Pulssi

Verkkosivuillemme on rakennettu ajankohtaiskatsaus Matkailun Pulssi. Sivu sisältää uutisia, tilastoja, kuluttajien tunnelmia ja asiantuntijoidemme arvioita Visit Finlandin kohdemarkkinoista sekä tietoa tulevien lomasesonkien kysynnän kehityksestä ja varaustilanteesta.

Matkailun Pulssi

Lisätietoja

Ota yhteyttä Visit Finlandiin

yhteystiedot