Steady-taso
Tutustut vastuulliseen matkailuliiketoimintaan konkreettisten esimerkkien avulla ja viet oppeja heti käytäntöön. Suurin osa päivästä on yhdessä tekemistä. Tuotoksena on yritysten vahvuudet ja kehittämiskohteet vastuullisuuden osalta. Lisäksi osallistujat tekevät suunnitelman, miten vahvuuksista kannattaisi viestiä. Tällä valmennuksella aloitat yrityksen Sustainable Travel Finland – kehittämispolun.
Tutustut matkailijoiden motiiveihin ja kuluttajakäyttäytymiseen Visit Finlandin Tunne asiakkaasi – kohderyhmäopasta käyttäen. Tämän asiakasymmärryksen pohjalta tuunaat elämystuotteesi vastuullisuutta ja elämyksellisyyttä niin, että ne vastaavat asiakkaiden arvoja ja odotuksia. Osallistujilla tulee olla tuotekuvaukset mukana valmennuksessa.
DQN ® -valmennusohjelmassa kehitetään destinaation yhdenmukaista laatua, osallistujien kanssa muotoiltavat laatukriteerit täyttävää liiketoimintaa. Tavoitteena on sekä laadukas asiakaskokemus että kustannustehokas, ympäristöllisesti ja kulttuurisesti vastuullinen destinaation liiketoiminta. Valmennusohjelmassa tehdään ensin alkukartoitus ja tilaajan kanssa sovitusti 2-4 työpajaa, joiden välissä voidaan tehdä testauksia ja kokeiluja työpajoissa sovittujen toimintatapojen toimivuudesta. Laatu DQN ® -valmennusohjelman toteutetaan yhdessä Haaga-Helian kaupallisten palveluiden henkilöstön kanssa.