Ready Steady -tasot
Kaksipäiväinen valmennuskokonaisuus yhteistyössä Blueberry Consulting /Marjo Ranta-Irwinin kanssa.
Kansainvälistymisvalmennuksen ensimmäisen päivän fokuksena tuote-ja markkinatuntemus käytännönläheisesti luentojen ja työpajojen muodossa. Aiheina mm. vientikelpoisuus, laadun portaat, tuotetyypit, tuotekehitysprosessi, kohderyhmät, tuotekortti sekä jakeluporrashinnoittelu. Päivän konkreettinen tulos: hissipuhe, tuotekortti. Visti Finlandin Kansainvälistymisopas toimii valmennuksen selkärankana.
Valmennus suomeksi ja ruotsiksi tai kaksikielisenä valmennuksena.
(Muodostaa kokonaisuuden Blueberry Consultingin toisen päivän valmennuksen kanssa:
Kansainvälistymisvalmennuksen toisena päivänä valmennuksen teoriaosuuksien aihealueina ovat sähköiset myynti- ja markkinointikanavat, myyntitilaisuudet ja messut, kansainväliset media- ja matkanjärjestäjävierailut. Käytännön työpajat koskevat tuotekortteja ja matkailutuotteen kansainvälisen asiakkaan digitaalista palvelupolkua.)
Työpajamuotoinen valmennus soveltuu yrityksille ja verkostoille ja auttaa tuotteiden viimeistelyssä ja hinnoittelussa VisitFinland teemojen mukaisesti. Valmennus voi keskittyä myös ennalta valittuun/toivottuun VisitFinlandin teemaan (Culture Finland; Outdoors Finland; Finrelax, StopOver). Tuotteistamisen fokus on verkostotuotteissa kansainvälisille markkinoille.
Valmennus toteutetaan suomeksi tai ruotsiksi tai kaksikielisenä.
Tuotekorttivalmennus on käytännönläheinen ja ratkaisukeskeinen ½-1 päivän sessio ryhmän koosta riippuen. Tutustutaan olemassa oleviin tuotekortteihin, mietitään tuotekorttisisältöä, lay-outia, valokuvia. Osa valmennuksesta tapahtuu työpajamuotoisena.
Valmennus toteutetaan suomeksi tai ruotsiksi tai kaksikielisenä.
Tutustu myös Culture Finland -valmennuspolkuun täältä.
Yhden päivän kestoinen valmennus alkaa kohderyhmäajattelusta (Modernit humanistit)
jatkaen kulttuurimatkailun tuotevaatimuksiin, Suomen kulttuurimatkailun vahvuuksiin, Culture Finland kehittämisstrategiaan, kulttuurimatkailun verkostoituminen (matkailu+kulttuuri+muut luovan alan toimijat), markkinointiin ja myyntiin. Päivä jakautuu luento-osioon ja työpajaosioon jonka tavoitteena on luoda uusia tai kehittää olemassa olevia verkostomaisia kulttuurimatkailutuotteita.
Valmennus toteutetaan suomeksi tai ruotsiksi tai kaksikielisenä.
Valmennus räätälöidään ryhmän, alueen tai asiakkaiden toivomusten mukaisesti. Ylläolevien teemojen lisäksi valmentajalla on erityisosaaminen matkailuyrittäjyyteen, opastoimintaan ja opastustuotteeseen liittyen.