Siirry sisältöön

Erika Vanhala

Ready Steady Go -tasot

DIGITAALISEN ASIAKASKOKEMUKSEN VALMENNUSPOLKU 5 pv

Tuottaako digitaalisuus sinulle pään vaivaa? Haluatko parantaa digitaalista asiakaskokemustasi? Etkö oikein tiedä, millaista sisältöä tuottaa ja millaisia kanavia valita, jotta se säväyttäisi asiakkaita ja saisi heidät ostamaan? Entäpä ovatko mittarisi kunnossa?

Tämän viiden päivän tehovalmennuksen aikana paneudutaan matkailun digitaalisen liiketoiminnan ydinkohtiin käytännönläheisesti ja työpajamaisesti. Valmennuspolun aikana organisaatiosi nykytila kartoitetaan ja saat konkreettista apua ja vierihoitoa sen kehittämiseen. Kaikissa päivissä yhdistyy tiedollinen osuus sekä käytännönläheinen työpajatyöskentely.

Koulutus tukee myös Visit Finlandin Matkailuyrityksen Digiloikan ABC -ohjeistusta.

  1. MISSÄ MENNÄÄN NYT DIGISSÄ? (ready)
    Koulutus työpajatyöskentelyllä. Oman yrityksen kehityskohteiden analysointi toimenpideehdotuksineen
  2. HYVÄ SISÄLTÖ OIKEISSA KANAVISSA JOHTAA ASIAKKAAT LUOKSESI (steady)
    Toisen koulutuspäivän aikana paneudutaan verkossa tarjoamaasi sisältöön ja kanaviin miettien, miten se miellyttää asiakasta ja palvelee asiakaskokemusta. Lopuksi paalutetaan tulevaisuuden kehittämistoimia sisältö- ja kanavastrategian näkökulmasta. 
  3. VERKKOSIVUT OVAT YRITYKSEN KÄYNTIKORTTI (steady)
    Kolmas koulutuspäivä paneutuu verkkosivujesi näkyvyyteen ja saavutettavuuteen. Analysoidaan verkkosivujasi asiakaskokemuksen eri näkökulmista ja tehdään jopa akuutteja parannuksia tarvittaessa.
  4. NÄKYVYYS KUNNOSSA, MUTTA ONNISTUTKO MYYMÄÄN? (steady)
    Neljäs päivä keskittyy myyntiin, erilaisiin myyntitapoihin verkossa asiakaskokemuksen näkökulmasta ja siihen, miten asiakas saadaan tekemään ostopäätös.
  5. MIETI, MITÄ MITTAAT – TULOKSELLISEN TOIMINNAN ABC (steady/go)
    Jotta digitaaliset kehittämistoimet olisivat kustannustehokkaita ja palvelisivat tarkoitustaan, on niitäkin syytä seurata. Valmennuksessa pohditaan, millaisen tiedon avulla asiakaskokemusta voi parantaa ja asiakkaita sitouttaa. Luonnollisestikin myös yrityksen oma tulos on keskiössä.

Valmennuspolku toteutetaan yhdessä Johanna Heinosen, BrainIt, kanssa.

Tieto on valtaa - miten hyödynnän markkinoinnin automaatiota ja tietoa johtamisessani? (Go) 2 PV

Tämä kahden (2) päivän kokonaisuus tarjoaa konkreettisiin toimiin tähtäävän työpajan tiedolla johtamiseen organisaatioissa. Päivien aikana käydään läpi, mitä kaikkea tiedolla voi tehdä ja miten se auttaa yritystä parempaan tulokseen. Esimerkiksi asiakkaan sitouttamiseen ja hoivaamiseen, liidien hankintaan, myynnin ja markkinoinnin kohdentamiseen automaation keinoin, ja asiakkaan palvelemiseen liittyviä asioita analysoidaan ja pohditaan juuri oman organisaatiosi näkökulmasta. Myös erilaiset tiedolla keräämisen ja sen jatkojalostamisen tavat ja välineet tulevat tutuiksi. 

Valmennus toteutetaan yhdessä Johanna Heinosen, BrainIt, kanssa.

Tuotteet ja reitit virtuaalisiksi (Steady/Go) 1 PV

Koronan myötä virtuaalisuus myös tuotteistuksessa on lisääntynyt. Jopa pienillä panostuksilla on mahdollisuus saada toimivia ja asiakaslähtöisiä virtuaalipalveluita markkinoille. Monelle kuitenkin tuottaa päänvaivaa, miten lähteä käyntiin palveluiden virtualisoinnissa ja mitä se maksaa.

Tämän koulutuspäivän aikana tutustutaan erilaisiin virtuaalipalveluiden muotoihin ja kehitetään juuri organisaatiollesi sopivaa virtuaaliopastustuotetta asiakaslähtöisesti ja kustannustehokkaasti. Asiakaskokemusta ei toki unohdeta, eikä ansaintalogiikkaa tai myyntiä

Valmennus toteutetaan yhdessä Johanna Heinosen, BrainIt, kanssa.

Digiä myös vastuulliseen matkailuun (Steady/Go) 2 PV

Vastuullinen matkailu on monen yrityksen kehittämisen keskiössä. Myös digitaalisuus on oleellinen osa vastuullisuutta niin hyvässä kuin pahassakin. Tämän kahden päivän koulutuksen aikana keskustellaan, mikä on digitaalisuuden rooli Sustainable Travel Finland -ohjelman eri osissa ja organisaation vastuullisuuspyrkimyksissä yleensä, sekä miten parantaa vastuullisuustoimintaa ja sen digitaalisuutta ihan konkreettisesti.

Valmennus toteutetaan yhdessä Leena Grönroosin, Haaga-Helia, ja Johanna Heinosen, BrainIt, kanssa.

Lisätietoja

Asiantuntija, jolla on laaja-alainen kokemus digitalisaation hyödyntämisestä matkailusektorilla. Verkkopresenssin kehittäminen asiakaskokemus edellä ja digitaalinen markkinointi ovat hänelle sydämen asioita. Ymmärretään asiakasta, johdetaan tiedolla ja automatisoidaan markkinointia, näillä eväillä kohti muutosta!

Erika Vanhala
Mauidea
mauidea.info (at) gmail.com
Puh. +358 50 557 2277