Visit Finlandin kanssa järjestetyt B2B-tutustumismatkat ovat hyvä tapa tavata ostajia henkilökohtaisesti ja samalla kuulla tuotteen menekin mahdollisuudet markkinoilla.
Visit Finland tuo vuosittain yhteistyössä Suomen matkailuelinkeinon kanssa lähes 500 ulkomaista matkanjärjestäjää, incoming-toimistoa ja kongressi- ja yritystapahtumajärjestäjää Suomeen. Tutustumismatkat suunnitellaan ja toteutetaan Visit Finlandin tuotekehitys- ja markkinointiteemojen mukaisesti: Educational Travel, Sports Travel, Culture Finland, Health ja Business Events.
Tutustumismatkat ovat oiva keino tavata potentiaalinen ostaja henkilökohtaisesti ja samalla kuulla tuotteen menekin mahdollisuudet markkinoilla. Tapaamisten yhteydessä voi neuvotella myös oman tuotteen kehittämis- ja myynninedistämismahdollisuuksista. Visit Finlandin tuotekehitysteemojen puitteissa toteutettavat tutustumismatkat voivat pitää sisällään myös tuotetestausta.
Matkojen tavoitteena on tuotannon monipuolistaminen, viipymän pidentäminen ja Suomi-tuntemuksen lisääminen. Matkoille osallistuvat ostajat toivovat mielenkiintoisia, muista Pohjoismaista erottuvia kohteita ja elämyksiä sisältäviä, eri pituisia konkreettisia ohjelma- ja reittiehdotuksia esimerkkihintoineen.
Kun haluat kutsua ulkomaisia matkanjärjestäjiä tutustumaan laadukkaisiin tuotteisiin alueellanne, ole hyvissä ajoin meihin yhteydessä.
Educational Travel viittaa sekä koululais-, opiskelija-, opettaja- että ammattilaisryhmille tarkoitettuihin ohjelmiin. Koulutusmatkailussa kiinnostavia teemoja, joissa Suomi voi erottua kilpailijamaista, ovat mm.
Urheilumatkailu on aktiivista vapaa-ajan tekemistä, jonka takia ollaan valmiita matkustamaan uusiin kohteisiin, kilpailuihin ja harjoituspaikkoihin. Puhdas luonto ja ilma ovat tärkeitä elementtejä urheilijoille, samoin kuin laadukkaat harjoituspaikat. Suomen vahvuuksia ovat näiden lisäksi ammattimainen urheiluopetus, koulutus ja valmennus. Olosuhteet voivat olla yhtä hyvät niin ammattitason tekijälle kuin harrastelijaurheilijallekin ja treenaaminen tapahtuu usein samoissa ympäristöissä. Urheilumatkailu on helppo nostaa kestävän matkailun kärkituotteisiin, sillä tekeminen perustuu pitkälti lihasvoimaan. Urheilumatkailun tuoteteemoja ovat:
Health-teeman tavoitteena on houkutella asiakkaita lääketieteellisiin hoitoihin, kuntoutukseen sekä oman terveyden ylläpitämistä edistäville ”terveyslomille”. Tuotteiden paketoinnissa on erittäin tärkeää huomioida turvallisuus- ja vastuukysymykset sekä sujuva hoitopolku ml. yhteistyö terveys-, matkailu-, majoitus-, ravintola- ja potilasvälityspalveluita tarjoavien toimijoiden välillä. Terveysmatkailussa Suomella on hyvä kilpailuasema mm. seuraavilla aloilla:
Sustainable Travel viittaa matkailuun, joka ottaa huomioon matkailun vaikutukset paikalliseen yhteisöön, ympäristöön, elintapaan ja talouteen; minimoidakseen negatiiviset vaikutukset ja maksimoidakseen positiiviset vaikutukset, tehden päätöksiä, jotka ovat kestäviä myös tuleville sukupolville. Parhaimmillaan kestävä matkailu toimii katalysaattorina kohteen taloudelliselle, ekologiselle ja sosio-kulttuurilliselle hyvinvoinnille. Aiheita, joita kestävän matkailun teemalla voi tuoda esille, ovat mm.
Suomalainen luksusmatkailu tarkoittaa merkityksellisiä ja autenttisia elämyksiä ainutlaatuisessa, puhtaassa ympäristössä. Onnistunut luksusmatkailukokemus Suomessa perustuu korkealaatuiseen, monipuoliseen, ammattitaitoisesti toteutettuun ja kestävyyden huomioon ottavaan palvelutarjoomaan sekä vieraanvaraiseen, joustavaan ja yksilölliseen palveluun. Kunkin suuralueen vetovoimatekijöiden tulisi näkyä kaiken luksustarjooman taustana, jotta eri alueiden erityispiirteet nousevat esiin mahdollisimman hyvin. Aiheita, joita luksusmatkailun teemalla voi tuoda esille, ovat mm.
FAM trips
FAM trips