Tutkimukset

Tutkimusten avulla käännämme kaikki kivet ja kannot matkailun edistämiseksi

Visit Finland -matkailututkimukset

Visit Finland teettää vuosittain useita matkailututkimuksia. Tutkimustulokset ovat pohjana mm. markkinakohtaisten strategioiden luomisessa.

Tutkimuksista laajin on vuodesta 2014 lähtien toteutettu Visit Finland Matkailijatutkimus, mistä saa tietoa mm. Suomeen saapuvien matkailijoiden määristä, suosituimmista majoitusmuodoista, rahankäytöstä sekä matkailijoiden kiinnostuksen kohteista. Matkailijatutkimusta edelsi Tilastokeskuksen vuosina 1998-2012 toteuttama Rajahaastattelututkimus.

Visit Finlandin uusin segmentointitutkimus julkaistiin loppuvuonna 2017. Tutkimus toteutettiin päämarkkinoillamme Kiinassa, Saksassa, Iso-Britanniassa ja Japanissa. Tässä laajassa kuluttajatutkimuksessa kartoitettiin Suomen vetovoimatekijöitä kyseisillä markkinoilla sekä määriteltiin Suomen kannalta merkittävimmät asiakassegmentit.

Alla olevassa listassa on Visit Finlandin sekä edeltäjänsä Matkailun edistämiskeskuksen tutkimuksia ja selvityksiä uusimmasta vanhimpaan noin vuodesta 2000 lähtien. Voit selata tutkimuksiamme myös alla olevan aiheluokituksen mukaan tai käyttää julkaisujen etsintään tämän sivun oikean yläreunan HAKU-toimintoa.

Tutkimuksia lisätään sivustolle lähiaikoina

Ota yhteyttä

Manager
Katarina Wakonen
+358 400 723 088

Research, BI, MI & Opportunities

Analyst
Susanne Heikkinen
+358 50 393 2467

BI, MI & Opportunities

Statistics Planner
Hanna Viitasaari
+358 40 527 0900

BI, MI & Opportunities