Digitaaliset markkinat & some

B2B-kanavat

Visit Finland -uutiset on kotimaan yhteistyökumppaneille tarkoitettu uutiskirje, joka jaellaan kuukausittain. Uutiskirje julkaistaan aina myös uutisena. Tilaa uutiskirje >

VisitfFinland.fi on kotimaan yhteistyökumppaneille tarkoitettu sivusto, jota ylläpidetään suomeksi ja englanniksi. Se sisältää markkinatietoa, tilastoja, tutkimuksia sekä erilaisia markkinoinnin ja myynnin toimenpiteitä, joihin yrityksillä ja alueilla on mahdollisuus osallistua.

Travel Trade on sivusto ulkomaisille matkanjärjestäjille englanniksi. Se sisältää tietoa Suomesta matkailumaana sekä uutisia ja tuotetietoja.

VisitFinland.com/media on kansainväliselle medialle suunnattu sivusto. Se tarjoaa tietoa toimittajille ja bloggaajille, jotka ovat kiinnostuneita mediamatkasta Suomeen.

Finland Convention Bureaulle on oma sivusto, josta saa lisätietoa Suomesta kongressi- ja yritystapahtumakohteena.

B2C-kanavat

Visit Finland julkaisee ja jakaa sisältöjä omalla verkkosivullaan (Visitfinland.com) sekä lukuisissa sosiaalisen median kanavissa (englanti, japani, kiina, venäjä).

Visit Finlandin kansainvälisille matkailijoille kohdennettujen sosiaalisen median kanavien tavoitteena on kasvattaa Suomen tunnettuutta matkailukohteena, inspiroida Suomesta kiinnostuneet ja tukea suomalaisia matkailuyrityksiä kansainvälisessä markkinoinnissa.

Visitfinland.com

VisitFinland.com on kansainvälisille matkailijoille suunnattu verkkolehtimäinen sivusto, joka on elämyksellinen ja vahvasti visuaalinen. Se koostuu Suomen matkailullisia helmiä esittelevistä sisällöistä kuten artikkeleista, henkilökuvista, erilaisista, listoista, kuvista ja videoista. Sivusto julkaistaan kymmenellä kielellä englanniksi, espanjaksi, italiaksi, japaniksi, kiinaksi, ranskaksi, ruotsiksi, saksaksi, venäjäksi ja koreaksi.

VisitFinland.comin tavoitteena on olla inspiraation lähteenä uusia kohteita hakeville matkailijoille niin, että se:

  • vahvistaa päätöstä matkustaa Suomeen
  • inspiroi matkailun haaveiluvaiheessa
  • toimii linkkinä Visit Finland -bränditason ja varsinaisten matkailutuotteiden välillä
  • tuo kaupallisen ulottuvuuden sisältöjen yhteyteen: linkkien kautta käyttäjä pääsee suoraan
  • haaveiluvaiheesta yhteistyökumppaneiden sivuille tai My Stay -palveluun

VisitFinland.com-sivustosta vastaa toimitustiimi, jolle voi ehdottaa erilaisia juttuaiheita.

Ota yhteyttä: toimitus (at) visitfinland.com

My Stay

My Stay -palvelu esittelee Suomen matkailualueiden tuotteita, jotka on suunnattu kansainvälisille yksittäismatkailijoille. Palvelu on osa VisitFinland.comia ja se tarjoaa matkailuyrityksille maksuttoman mahdollisuuden laajentaa tuotteidensa kansainvälistä näkyvyyttä.

Voit käydä tutustumassa palveluun osoitteessa www.visitfinland.com/mystay/.

My Stay -palveluun päästäkseen yrityksen tuotteiden tulee täyttää mm. Visit Finlandin kansainvälistymiskriteerit ja My Stay -tuote-edellytykset (ks. My Stay ABC oikealla olevista linkeistä). Perusedellytyksinä on, että tuote on omatoimimatkailijan varattavissa ja että majoitus- ja ohjelmapalvelutuotteilla on sähköinen varauskanava.

Uusia My Stay -tuotteita kerätään kaksi kertaa vuodessa, huhtikuussa ja lokakuussa. Tietojen lisääminen My Stay -palveluun. (auki 10.-30.4. ja 10.-31.10.) Tuotteet julkaistaan tarkistus- ja käännöskierroksen jälkeen eli noin 2 kk syöttölinkin sulkemisesta.

My Stay -tietokantaan syötetyt tuotteet ovat My Stay API (Application Programming Interface) -rajapinnan kautta kolmansien osapuolien käytettävissä. My Stay -tietokannan ja My Stay -rajapinnan käyttöehdot löytyvät englanniksi tästä linkistä.

Lisätietoja My Staysta antaa Liisa Renfors, liisa.renfors(at)businessfinland.fi

Sosiaalinen media

Visit Finlandin kansainvälisisille matkailijoille kohdennettujen sosiaalisen median kanavien tavoitteena on kasvattaa Suomen tunnettuutta matkailukohteena, inspiroida Suomesta kiinnostuneita ja auttaa suomalaisia matkailuyrityksiä kansainvälisessä markkinoinnissa.

Kanavat valitaan sen mukaan, kuinka paljon niillä on käyttäjiä, kuinka hyvin ne tavoittavat kohderyhmän ja miten hyvin ne taipuvat matkailumarkkinoinnin käyttöön.

Tavoitteena on:

  • Inspiroida potentiaalinen matkailija laadukkaalla, harkitulla ja massasta poikkeavalla sisällöllä niin, että se leviää mahdollisimman laajasti. Etenkin UGC (user generated content) on Visit Finlandille tärkeää ja sen osuutta halutaan kasvattaa
  • Tavoittaa kohderyhmät markkinoiden eri kanavissa kasvattaen Suomen tunnettuutta ja haluttavuutta matkailumaana
  • Ohjata uusia, potentiaalisia matkailijoita VisitFinland.comiin
  • Yhteisöllistää ja sitouttaa Suomeen jo rakastuneet, jotta he matkustaisvat maahamme uudestaan
  • Löytää uutta inspiraatiota ja luoda keskusteluja erilaisten yhteisöjen ja yleisöjen keskuudessa, esimerkiksi matkabloggarit ja sosiaalisen median vaikuttajat

Sosiaalisen median kanavat:

I wish I was in Finland – facebook.com/visitfinland
instagram.com/ourfinland
twitter.com/OurFinland
e.weibo.com/ourfinland
vk.com/visitfinland
facebook.com/visitfinland.jp
twitter.com/visitfinlandjp
youtube.com/VisitFinland

Lue lisää vinkkejä Visit Finlandin Digitaalisten kanavien ABC -oppaasta. Voit ladata sen tämän sivun Aineistot-kohdasta.