Etelä-Korea

Talvella revontulet houkuttelevat Suomeen

Matkailu Etelä-Koreasta Suomeen

Suomen kohderyhmiä ovat nuoret 20-30-vuotiaat sekä lapsiperheet.

Tietoa markkinasta

Korealaisten suosituimpia matkakohteita ovat lähellä sijaitsevat maat Aasiassa, kuten Japani, Kiina, Vietnam ja Thaimaa. Pääsyy matkustamiseen on läheisyys, edullisuus ja vierailun helppous.

Perinteiset suuret matkailukaupungit kuten Pariisi ja Barcelona ovat olleet korealaisten suosiossa. Kuitenkin viime vuosina matkailijoiden kiinnostus myös muita eurooppalaisia kohteita, kuten Itä- ja Pohjois-Eurooppaa, kohtaan on kasvanut.

Verrattuna muihin Pohjoismaihin Suomen yöpymisluvut ovat talvikaudella suurimmat, mutta kesäkaudella Norja ja Ruotsi menevät edelle. Norjan vuonot ja luonto tekevät siitä kesällä selvästi suosituimman kohteen.

Sveitsi on panostanut paljon matkailun edistämiseen Etelä-Koreassa ja se on tehnyt tiivistä yhteistyötä suurten matkanjärjestäjien kanssa. Sveitsi onkin Suomen kilpailija luontomatkailukohteena sekä kesällä että talvella.

Talvella revontulet ovat suurin vetovoimatekijä tulla Suomeen. Kilpailijoita ovat Islanti ja Kanada, molemmat maat markkinoivat itseään parhaana kohteena nähdä revontulet talvella.

Kesäkaudella Suomi nähdään lähinnä välilaskukohteena tai se on yksi monesta matkakohteesta kiertomatkalla. Pohjoismaat koetaan lähes aina tällaisina lyhyinä, osana laajempaa kokonaisuutta olevina kohteina.

Tuotteet

Talvikauden houkuttelevimpia aktiviteetteja korealaisille ovat revontulet ja erilaiset uniikit kokemukset, kuten husky- ja poroajelut. Myös suomalaisen designin trendikkyys on nousussa ja tunnettujen merkkituotteiden ostaminen on korealaisille tärkeä osa matkailua.

Helposti tavoitettavat ja luontoelämyksiä tarjoavat paikat, kuten esimerkiksi Nuuksion kansallispuisto, kiinnostavat korealaisia matkaajia. Marjojen tai sienten poimiminen luonnossa voi olla korealaiselle hyvin merkittävä kokemus, jota muualla ei välttämättä pääse kokemaan.

Suomen matkailutarjonta ei yleensä ole entuudestaan tuttua korealaisille, joten markkinoinnin ja etukäteen annettavan yksityiskohtaisen tiedon merkitys on suuri.

Kohderyhmät

Korean markkinoilla Suomen kohderyhmää ovat nuoret 20-30-vuotiaat sekä lapsiperheet. Nuorempi sukupolvi matkustaa enemmän itsenäisesti, kun taas perheet ja vanhemmat matkustavat mieluummin ryhmissä.

Korealaisten ulkomaanmatkailijoiden ostovoima on hyvä ja he matkustavat myös usein, vuonna 2017 jopa 26 miljoonaa kertaa.

Korealaiset matkustavat enemmän kesällä ja syksyllä. Eurooppaan matkustaessaan korealaiset vierailevat useammassa maassa saman matkan aikana.

  

Ota yhteyttä

Account Manager, Asia
Teemu Ahola
+358 41 468 6929

Kiina, Japani, Etelä-Korea

Program Coordinator
Jani Toivanen

Seoul