B2B-tutustumismatkat

Visit Finland järjestää vuosittain satoja tutustumismatkoja Suomeen yhteistyössä matkailuelinkeinon kanssa.

Hyötyä tutustumismatkoista

Visit Finlandin kanssa järjestetyt B2B-tutustumismatkat ovat hyvä tapa tavata ostajia henkilökohtaisesti ja samalla kuulla tuotteen menekin mahdollisuudet markkinoilla.

Visit Finland tuo vuosittain yhteistyössä Suomen matkailuelinkeinon kanssa lähes 500 ulkomaista matkanjärjestäjää, incoming-toimistoa ja kongressi- ja yritystapahtumajärjestäjää Suomeen. Tutustumismatkat suunnitellaan ja toteutetaan Visit Finlandin tuotekehitys- ja markkinointiteemojen mukaisesti: Educational Travel, Sports Travel, Culture Finland, FinRelax, Merellinen Saaristo, Stopover Finland ja Business Events.

Tutustumismatkat ovat oiva keino tavata potentiaalinen ostaja henkilökohtaisesti ja samalla kuulla tuotteen menekin mahdollisuudet markkinoilla. Tapaamisten yhteydessä voi neuvotella myös oman tuotteen kehittämis- ja myynninedistämismahdollisuuksista. Visit Finlandin tuotekehitysteemojen puitteissa toteutettavat tutustumismatkat voivat pitää sisällään myös tuotetestausta.

Vuonna 2018 maakohtaisia matkanjärjestäjäryhmiä tuodaan mm. Kiinasta, Japanista, Etelä-Koreasta, Intiasta ja Venäjältä sekä multikansallisia ryhmiä Euroopasta ja USA:sta. Kussakin ryhmässä on 6-10 osallistujaa.

Lisäksi järjestämme Pohjoismaihin matkaohjelmia tekevien ja myyvien incoming-toimistojen tutustumismatkoja. Incoming-toimistot sijaitsevat pääasiassa Tanskassa ja Ruotsissa, lisäksi muutamia Norjassa, Iso-Britanniassa ja Saksassa.

Matkojen tavoitteena on tuotannon monipuolistaminen, viipymän pidentäminen ja Suomi-tuntemuksen lisääminen. Matkoille osallistuvat ostajat toivovat mielenkiintoisia, muista Pohjoismaista erottuvia kohteita ja elämyksiä sisältäviä, eri pituisia konkreettisia ohjelma- ja reittiehdotuksia esimerkkihintoineen.

Matkoja suunniteltaessa on hyvä huomioida:

  • hyvinvointi yhdistettynä kulttuuriin, kesäaktiviteetteihin ja talveen
  • kulttuurin ja luonnon yhdistäminen kaikkiin teemoihin
  • hiljaisuus, ruoka, sauna
  • elementteinä metsä, vesi, lumi

Talvella erottautuminen kilpailijamaiden talvitarjonnasta on tärkeää

  • lumi- ja jääosaaminen, talviolosuhteissa eläminen, lumilautailu
  • revontulet
  • autenttisuus: pienet kylät, paikallisten ihmisten elintavat
  • saamelaisuus
  • suomalaiset jouluperinteet

Kesällä helppoa luonnossa liikkumista ja teemapohjaista paketointia

  • reitistöt ja reitit
  • lapsiperheet
  • vesi: puhtaus
  • eläimet

Myös vastuullisuus, saavutettavuus ja esteettömyys on huomioitava matkoja suunniteltaessa.

Kun haluat kutsua ulkomaisia matkanjärjestäjiä tutustumaan laadukkaisiin tuotteisiin alueellanne, ole hyvissä ajoin meihin yhteydessä matkaehdotuksen kanssa.

  • Matkan kohteiden tulee olla kansainväliseen markkinointiin sopivia, tutustu tuotteilta vaadittaviin vientikelpoisuuskriteereihin
  • Tutustu myös "Matkanjärjestäjien tutustumismatkat – Buyer Trips ABC" -oppaaseen, josta ohjelmaan osallistuvat yritykset saavat vinkkejä tuotteidensa onnistuneeseen esittelyyn. Englanniksi Buyer Trips ABC. Oppaiden rinnalle on ilmestynyt myös valmennusvideo. Katso tiivistetyt vinkit fam trip -vierailujen hoitamiseen tästä!
  • Vastaanottava alue ja yritykset hoitavat matkaohjelman ja -järjestelyt kustannuksineen
  • Visit Finland kutsuu ostajat ja maksaa heidän matkakulunsa Suomeen
  • Matkojen yhteyteen on alueen mahdollista järjestää miniworkshop
  • Matkojen status on "In Association with VisitFinland.com" ja kyseistä merkkiä käytetään tutustumismatkojen viestinnässä

Ota yhteyttä

Coordinator Buyer FAM trips
Cené Ferjani
+358 46 920 5014

FAM trips

Coordinator Buyer FAM trips
Anne Niska
+358 50 597 0798

FAM trips