Tarinasta palveluksi ja kansainvälisen asiakkaan ostettavaksi

Työpajan valmennuspolku vie perille, 6 pv

  • Kesto: 6 työpajaa, á 7 tuntia
  • Kuuden työpajapäivän kokonaisuus paketoi tarinallistamisen, tuotteistuksen, digitaalisen jakelun ja asiakaspalvelun osa-alueet toimivaksi kokonaisuudeksi

 

TYÖPAJA 1

Stooripuu – matkailuyrityksen tarinaidentiteetin tunnistaminen

Kuvaus: Valmennuspäivässä yritykset tunnistavat omat tarinaelementtinsä Stooripuu-menetelmän avulla. Valmennuspäivään sisältyy myös ydintarinan 1. versioiden kirjoittaminen. Tarinallistaminen on strategista muotoilua, jossa lähdetään johtamaan yrityksen toimintaa tarinan kautta. Tarinallistamalla matkailuyritys tuottaa parempia asiakaskokemuksia sekä erottuvampaa markkinointia.

Lataa ilmainen opas ja tutustu tarinallistamiseen!

Vetäjä: Visit Finland Akatemia valmentaja Tarinakoneen Anne Kalliomäki

TYÖPAJA 2

Tuotteistaminen – toimiva tuote kansainvälisille markkinoille ja asiakkaalle

Kuvaus: –

Vetäjä: Visit Finland Akatemia valmentaja Jyrki Oksanen, Nordic Travel

TYÖPAJA 3

Kansainvälistyvän yrityksen näkyvyys- ja markkinointikanavat sosiaalisen median hyödyntäminen käytännössä

Kuvaus: Valmennuksessa perehdytään ohjelmapalvelu- ja majoitusyrityksille tarjolla oleviin kansainvälisiin näkyvyyskanaviin sekä suosittelupalveluihin. Päivän aikana selviää mitä jakelukanavia on majoitus, ohjelmapalveluyrityksille tarjolla, mitä jakelukanavissa mukana oleminen maksaa ja vaatii, mitä haittoja hyötyjä on ja kuinka liittyä ja kannattaako jakelukanaviin liittyä mukaan?

Vetäjä: Visit Finland Akatemian valmentaja Kirsi Mikkola, Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

TYÖPAJA 4

Asiakaspalvelu verkossa

Kuvaus: Koulutuksen jälkeen yritykselläsi on näkemystä verkossa toteutettavan asiakaspalvelun järjestämiseksi. Valmennuksessa opit mitä asiakaspalvelumuotoja verkossa asiakkaat olettavat saavansa, mitä kanavia ja muotoja verkossa kannattaa käyttää, miten asiakaspalautetta kerätään ja käytetään yrityksesi palvelujen ja tuotteiden kehittämisessä. Lisäksi tarkastelemme yrityksesi mainetta verkossa sekä saat työvälineitä verkkojalanjäljen ja -maineen hallintaan.

Vetäjä: Visit Finland Akatemian valmentaja Kirsi Mikkola, Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy tai Jyrki Oksanen, Nordic Travel

TYÖPAJA 5

Palvelukokemus – asiakkaan palvelupolku tarinaksi!

Kuvaus: Koulutuspäivässä jokainen osallistuja keskittyy yhden palvelun tarinallistamiseen.. Hyödynnetään draaman kaari -työkalua ja luodaan tarinakokemus, joka maistuu, tuoksuu, kuuluu, näkyy ja tuntuu.

Vetäjä: Visit Finland Akatemia valmentaja Anne Kalliomäki, Tarinakone

TYÖPAJA 6

Markkinoinnin automatisoiminen ja digitaaliset myyntikanavat kansainvälisillä markkinoilla

Kuvaus: Valmennuspäivässä syvennytään markkinoinnin automatisointiin ja asiakastiedon tehokkaampaan hyödyntämiseen. Markkinoinnin automatisoinnin tehtävänä markkinoinnin ja myynnin toimintaa automatisoimalla säännöllisesti toistuvia ja runsaasti henkilöstön työaikaa kuluttavia markkinoinnin toimintoja sekä mahdollistaa viestinnän tarkan ajoittamisen ja sisällön räätälöinnin asiakastasolla. Valmennuksessa katsomme tarkemmin mitä markkinointiautomaatio mahdollistaa ja miten yritys voi yhdistää sosiaalisen median, sähköpostimarkkinoinnin, kampanjasivut ja asiakkan tietojen keräämisen järkevästi yhteen.

Vetäjä: Visit Finland Akatemian valmentaja Kirsi Mikkola, Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

Kirsi Mikkola

Yrittäjä, toimitusjohtaja
Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy
kirsi.mikkola (at) liiketoiminta.info
Puh. 040 555 1019
@kirsimikkola

Valmennusaiheet

Jyrki Oksanen

Nordica Travel Net
jyrki (at) nordicatravel.net
Puh. +49 (0)1522 8677 233

Valmennusaiheet

Anne Kalliomäki

FM, tarinallistaja, kouluttaja
Tarinakone
anne (at) tarinakone.fi
Puh. 040 537 1939

Valmennusaiheet