Siirry sisältöön

Matkailu Ranskasta Suomeen

Ranskalainen odottaa löytävänsä Suomesta luonnonläheisyyttä, erilaisuutta ja rauhaa, mutta samalla myös vauhdikkaita kokemuksia sekä erilaisia aktiviteetteja.

Miksi Ranska?

  • Paljon potentiaalia talvessa, mutta myös kiinnostus pidennettyyn kesäsesonkiin on nousussa.
  • Ranskalaiset käyttävät paljon rahaa lomillaan ja valitsevat korkeatasoisia palveluita.
  • Ranskassa yleisesti kohonnut kiinnostus pohjoismaihin (kulttuuri, design, ruoka, paikallinen elämäntapa, tilaa liikkua, jne.).
  • Kestävyys ja vihreät arvot ovat nousussa – etsitään luontokohteita, tarve rentouttavalle lomalle.
  • Koronan jälkeen potentiaalia Meeting industry -sektorilla (erityisesti Incentive), tässä Suomi ei ole vielä kovin tunnettu, mutta täyttää hyvin näiden matkojen kysyntätarpeet.

Suomen myyntivaltit Ranskassa

Luonto on joka paikassa lähellä ja ilma on puhdasta hengittää. Aktiviteetit ja niiden monipuolisuus talvella, mutta myös kesällä houkuttelevat ranskalaisia. ​

Suomi on maailman onnellisin maa jo neljännen kerran peräkkäin. Paikallinen elämäntapa ja erilaiset onnellisuusteemat pitää nostaa esiin. Suomalainen lähiruoka, paikallinen elämäntapa ja henkinen hyvinvointi saunoineen tuottavat rauhoittumista arjen kiireisiin. Kulttuuritarjonta kiinnostaa ranskalaisia lomalla ja on tärkeä osa rentoutumista.

Tuhannet järvet kiinnostavat ranskalaisia ja tämä näkyy ranskalaisten lomahakujen sisällöissä. Nyt olisikin aika paketoida järvialueen tarjonta ranskalaisille sopivaksi. Yhdistelmä luontoa ja hyvinvointia sisältäen saunaelämyksiä ja ulkoaktiviteetteja sopii hyvin ranskalaisille.

Kestävän matkailun arvostus on noussut Ranskassa. Kestävyys ja vastuullisuus lomamatkalla näkyvät arvostamalla tilaa ja yksityisyyttä sekä paikallista kulttuuria ja ympäristöä. Suomi on tässä vahvoilla, tämän viestimiseen tarvitsemme konkreettisia tuotteita ja esimerkkejä, miten tämä toteutuu meillä.

Visio vuosille 2022-2024

  • Vuosi 2022: Yöpymisten määrä on samalla tasolla kuin vuonna 2019. Kesätarjonta tunnetaan paremmin. Suomi tunnetaan paremmin matkailijoiden keskuudessa, jotka arvostavat tilaa, turvallisuutta ja luontoa. Parempi tietoisuus Suomesta kestävänä kohteena. Saavutettavuus on parempi.
  • Vuosi 2023: Markkinaosuus ja talven yöpymiset ovat lisääntyneet. Kesän imago on vahvempi ja kesätuotteet ovat hyvin edustettuina jakelukanavissa. Suomi on saanut näkyvyyttä kestävänä matkakohteena. Ympärivuotista tarjontaa on helppo löytää ja ostaa. 
  • Vuosi 2024: Ympärivuotisuus ranskalaisten matkailussa Suomeen on vakiintunut ja yöpymisvuorokaudet lisääntyneet merkittävästi.

Ranskan markkinakatsaus

Markkinakatsaus sisältää viimeisimmät matkailun trendit ja Visit Finlandin tulevaisuuden näkymät kyseisellä markkinalla. Englanninkielinen markkinakatsaus päivitetään kaksi kertaa vuodessa. Tutustu edustajamme laatimaan markkinakatsaukseen.

Markkinakatsaus maaliskuu 2022

Matkailun Pulssi

Verkkosivuillemme on rakennettu ajankohtaiskatsaus "Matkailun Pulssi". Sivu sisältää uutisia, tilastoja, kuluttajien tunnelmia ja asiantuntijoidemme arvioita Visit Finlandin kohdemarkkinoista sekä tietoa tulevien lomasesonkien kysynnän kehityksestä ja varaustilanteesta.

Matkailun Pulssi

Ranskan markkinanäkymiä

Markkinanäkymiin on kerätty tilannekatsaus matkailun näkymistä Ranskassa. Englanninkielinen esitys on toukokuulta 2021.

Ranskan markkinanäkymiä

Työkalut ja oppaat

Matkailun julkaisut -palvelussa on markkinasuunnitelman ja -katsausten ohella myös muita hyödyllistä työkaluja, kuten erilaisia tutkimuksia ja tilastoja.

Matkailun julkaisut > Markkinat > Ranska

Yhteystiedot

Account Manager

Heli Saari

+358 40 564 2780

Ruotsi, Ranska, Espanja

Sales & Marketing Manager

Sanna Tuononen

+33 6 48 20 17 19

Ranska, Lapin alueen suuralueyhteistyö