Siirry sisältöön
Raportit ja tutkimukset

Finland's Touristic Demand - Key Findings of Q2, 2022

Bloom Consultingin toimittamassa tiivistelmässä tarkastellaan Suomeen kohdistuvia matkailuaiheisia Internet-hakutuloksia vuoden 2022 toisen neljänneksen (huhti-kesäkuu) ajalta.

Digital Demand -tutkimuksen avulla tutustutaan sekä kansainvälisiin että kotimaisiin matkailuaiheisiin liittyviin Internet-hakutuloksiin, mikä antaa näkemystä Suomen digitaalisen matkailukysynnän tärkeimmistä teemoista, matkailuhakujen kausiluonteisuudesta ja kohdemarkkinoiden eroavaisuuksista. Digital Demand -tutkimuksen data kattaa tärkeimmät hakukoneet maailmanlaajuisesti, 90 prosenttia kaikista Internet-hauista.

Vuoden 2022 toisessa kvartaalikatsauksessa nostetaan esiin keskeisimmät havainnot Suomeen kohdistuvasta matkailukysynnästä. Tuloksista selviää muun muassa, että Suomen matkailukysynnän kasvu oli pohjoismaista keskitasoa edellisvuoteen verrattaessa. Suomeen kohdistuvia matkailuaiheita etsittiin huhti-kesäkuussa edellisvuotta enemmän – ykkösmaista Yhdysvallat hakivat Suomea eniten. Kaukomarkkinoilta havaittiin myönteistä liikehdintää, kun taas kotimaan hakutulokset kääntyivät loivaan laskuun.

Julkaisu on englanninkielellä.

Julkaisu ei välttämättä ole saavutettava. Jos tarvitset julkaisusta saavutettavan version, niin otathan yhteyttä Business Finlandiin verkkosivujemme kautta.
Englanti - pdf (0,88 MB)
Lataa tiedosto
Viimeksi päivitetty 5.8.2022