Vastauksia jo esitettyihin kysymyksiin
Jos et löydä vastausta pulmaasi, jätä kysymyksesi lomakkeella. Lisätietoa painikkeesta sivun lopussa.
Yleiset palvelua koskevat kysymykset
Voiko raporttia täyttää useampi henkilö yhtä aikaa?
Raportin yhtäaikainen täyttäminen on estetty, jotta tietoa ei pääse häviämään.
Miksi en pääse muokkaan keskeneräistä raporttia?
Raportti lukkiutuu, kun raportilla on samaan aikaan toinen käyttäjä. Raportti lukkiutuu myös, jos edellinen käyttäjä on poistunut raportilta oikean yläkulman ruksista; tällöin raportti on avattavissa vasta seuraavana päivänä.
Poistu raportilta aina joko siirtymällä projektin perustietoihin tai Kirjaudu ulos -painikkeella. Silloin raportti on avattavissa seuraavalle käyttäjälle välittömästi poistuttuasi.
Miksi en saa lähetettyä raporttia?
Yritysprojektin raportin voi lähettää ainoastaan projektin vastuullinen johtaja tai yrityksen edustamisoikeuden omaava henkilö.
Raportin lähettäminen vaatii kirjautumisen suomi.fi-tunnistautumisen kautta vahvan tietoturvan vuoksi. Raportille voi edelleen kirjautua tekstiviestipalvelulla, mutta lähettäminen ei ole mahdollista. Tekstiviestikirjautuminen on poistuva käytäntö ja jatkossa suomi.fi-kirjautuminen on ainoa vaihtoehto.
Miten projektin raportointiin haetaan jatkoaikaa?
Jos tarvitset projektin raportointiin lisäaikaa, ota yhteyttä yhteyshenkilöösi, jonka tiedot löydät asiointipalvelusta projektin alta.
Julkista tutkimusorganisaatioita koskevat kysymykset
Kuka voi lähettää raportin uudella palvelulla?
Uusi raportointipalvelu sisältää sekä sisältö- että kustannusraportin. Julkisen tutkimuksen organisaatiot ovat itse määrittäneet henkilöt, jotka voivat lähettää raportin asiointipalvelussa, Business Finland ei ole rajannut julkisen tutkimuksen projektin raportin lähettämisoikeuksia.
Miten toimimme, jos raportti tai tilitys on jo toimitettu
Koska loppuraporttia ei pysty lähettämään täyttämättä Kustannukset-sivua, joudumme tässä muutostilanteessa auttamaan raportointia manuaalisesti. Jos loppuraportointiin kuuluva kustannustilitys on toimitettu jo aiemmin vanhalla raportointipalvelulla, pyydä Business Finlandin yhteyshenkilöäsi avaamaan sisältöraportti asiointipalveluun. Asiointipalvelun Raportin täydennys -toiminnolla voit vastata raportin kysymyksiin ja lähettää raportin käsittelyä odottamaan.
Väliraportoinnissa vastaavaa ongelmaa ei ole. Jos tilitys on lähetetty jo aiemmin, uudella palvelulla tehdyn raportin saa lähetettyä, kun ruksaa kohdan Emme raportoi kustannuksia tällä raportointijaksolla.
Joskus harvoin on voinut käydä myös niin, että raportti on toimitettu vanhalla palvelulla, mutta tilitys on vielä toimittamatta. Myös näissä tapauksissa voit pyytää Business Finlandin yhteyshenkilöä avaamaan kustannustilityksen asiointipalveluun täydennettäväksi.