Business Finlandin organisaatio muuttuu 1.6.2025 alkaen. Tavoitteena on yksinkertainen, tehokas ja asiakaslähtöinen kokonaisuus, joka edistää sujuvia prosesseja asiakkaille.
Business Finlandin organisaatiomuutos on osa isompaa kokonaisuutta, joka liittyy Business Finlandin uudistumiseen.
Tavoitteena on tarjota maailmanluokan edellytykset rohkealle ja kasvua luovalle tutkimukselle, tuotekehitykselle ja innovaatioille ja rakentaa Suomesta houkutteleva investointiympäristö.
– Meillä on merkittävä rooli kasvun aikaansaamiseksi Suomessa. On tärkeää, että vauhditamme yritysten kansainvälistä menestystä ja uudistumista lisääntyvien T&K-investointien avulla ja houkuttelemme kansainvälisiä investointeja Suomeen rakentamaan huippuluokan ekosysteemejä yhteistyössä suomalaisten kanssa, sanoo pääjohtaja Lassi Noponen.
Asiakkaille suunnatut palvelut kootaan kahdelle palvelualueelle: rahoituspalvelut ja kasvupalvelut. Tämä mahdollistaa resurssien kohdentamisen ja painopistevalintojen tekemisen entistä paremmin.
Rahoituspalvelut kokoaa yhteen asiakkaille tarjottavat rahoitukseen liittyvät T&K- ja innovaatiopalvelut. Kasvupalvelut kokoaa yhteen muun muassa Business Finlandin ohjelmatoiminnot, viennin edistämisen palvelut Suomessa, matkailunedistämisen ja kansainvälisten investointien ja osaajien houkuttelun.
Lisäksi 1.6.2025 perustetaan väliaikainen kansainvälisten toimintojen organisaatio, joka toimii Business Finlandissa vuoden 2025 loppuun ennen siirtoa ulkoministeriöön.
Uusi organisaatio tuo mukanaan myös muutoksia johtoryhmän jäsenten vastuualueisiin. Business Finlandin johtoryhmä aloittaa tässä kokoonpanossa työnsä 1.6.2025 alkaen.
Johtoryhmän jäsenten lisäksi Johanna Jäkälä on valittu johtamaan Business Finlandin digitaalista transformaatiota. Jusa Susia on valittu johtamaan kansainvälisiä toimintoja vuoden 2025 loppuun asti, kunnes Business Finlandin ulkomaanverkosto siirtyy ulkoasiainministeriöön.
Tomi Korhonen
Head of PR & Media
tomi.korhonen (at) businessfinland.fi
+358 50 449 9575