Siirry sisältöön
Raportit ja tutkimukset

Suomalaisten aktiviteettien ja elämystuotteiden jakelu verkossa

Tutkimuksen tilaaja Visit Finland määritteli tutkimuksen tarkoitukseksi selkeän kuvan muodostamisen kiertomatkojen, aktiviteettien ja elämysten (tours, activities, and experiences) jakelusta avainmarkkinoilla, joita ovat USA, Venäjä, Iso-Britannia, Saksa, Japani, Kiina ja Hong Kong. Työn alkuvaiheessa päätettiin jättää kiertomatkat pois tämän tutkimuksen kohdistuksesta ja keskittyä aktiviteetti- ja elämystuotteisiin. Toisena päätavoitteena oli selvittää, mitkä ovat menestyksekkään verkossa myytävän tuotteen tärkeimmät elementit tunnistettujen jakelukanavien näkökulmasta. Tavoitteena oli ymmärtää, mitkä ovat puoleensavetävän tuotteen ja sen verkossa olevan tuotekuvauksen ominaispiirteitä, ja kerätä esimerkkejä olemassa olevista menestyksekkäistä tuotteista. Lisäksi tavoitteena oli kartoittaa teknisiä vaatimuksia tuotteille, sisältäen mm. hinnoittelun, varaustavan ja tekniset vaatimukset liittymän luomiseksi jakelijan järjestelmiin erityisesti tarvittavien varaus- ja inventaarijärjestelmien näkökulmasta. Lopuksi haluttiin vielä kartoittaa jakelukanavien näkökulmasta tärkeimmät tulevaisuuden näkymät aktiviteettien ja elämyksen sektorilla tällä hetkellä ja viiden vuoden aikajänteellä.

Julkaisu ei välttämättä ole saavutettava. Jos tarvitset julkaisusta saavutettavan version, niin otathan yhteyttä Business Finlandiin verkkosivujemme kautta.
Suomi - pdf (2,05 MB)
Lataa tiedosto
Viimeksi päivitetty 10.10.2019