Siirry sisältöön
Raportit ja tutkimukset

Towards a Motives Based Segmenting

Visit Finlandille toteutettiin Nepan toimesta tutkimus koskien motiiveihin perustuvaa segmentointia, jonka tarkoituksena oli tukea markkinointitoimenpiteiden optimointia. Segmentoinnin tuloksena saatiin tietoa viestinnän tueksi, kuten millaista sisältöä luoda ja kenelle, missä kanavassa ja milloin.

Tutkimukseen valikoitui vastaajia neljästä maasta: Isosta-Britanniasta, Saksasta, Japanista ja Kiinasta. Analyysin tuloksena tunnistettiin kuusi keskeistä segmenttiä: luonnon ihmeiden metsästäjät, luontonautiskelijat, aktiiviset seikkailijat, suomalainen luksus, city-breikkaajat sekä aitouden etsijät.

Julkaisu on englanninkielellä.

Julkaisu ei välttämättä ole saavutettava. Jos tarvitset julkaisusta saavutettavan version, niin otathan yhteyttä Business Finlandiin verkkosivujemme kautta.
Viimeksi päivitetty 17.11.2017