Siirry sisältöön
Case 20.12.2018

Virtuaaliassistentti: Oulubot

Virtuaaliassistentin tavoitteena on parantaa asiakaspalvelun laatua, joustavuutta ja asiakaslähtöisyyttä.

Hankkija: Oulun kaupunki

Tavoite: Tavoitteena on parantaa asiakaspalvelun laatua, joustavuutta ja asiakaslähtöisyyttä älykkäällä virtuaaliassistentilla, OuluBotilla. Kehitettävä OuluBot on olemassa olevia chatbot-ratkaisuja kyvykkäämpi, esimerkiksi puheentunnistusominaisuuden ansiosta se kykenee keskustelemaan vuorovaikutteisesti asiakkaan kanssa. Lisäksi tavoitteena on, että OuluBot osaa toimia yhteistyössä muiden viranomaisten chatbot-robottien kanssa.

Hankintamenettely: Innovaatiokumppanuus

Vaikutukset

  • hankkijalle: Hankkeen myötä kehitetään tavoitteiden mukainen sähköinen, monikanavainen ja 24/7-periaatteella toimiva palvelu. Palvelu on siten entistä joustavampaa ja tehokkaampaa, mikä mahdollistaa suuremman asiakasvolyymin.
  • alan markkinaan: Kehittämiseen osallistuneet yritykset saavat kehitystyöstä tärkeän referenssin.
  • yhteiskunnalle: Myös muut julkistoimijat hyötyvät kehitystyöstä, sillä OuluBotin on tarkoitus työskennellä yhdessä muiden julkistoimijoiden Chatbottien kanssa. Lisäksi Chatbot-alusta on monistettavissa erilaisiin käyttöympäristöihin.
Lue lisää

Virtuaaliassistentti OuluBot - yhteistyökykyinen ja ennakoiva asiakaspalvelija